شهرستان ها

حضور ۱۷۰۰ مهمان در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت‌ اسلامی در ارومیه

ارومیه – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یک هزار و ۷۰۰ مهمان از کشورهای همسایه و داخل کشور در سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی که ۱۸ مرداد در ارومیه برگزار می‌شود، حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری این اجلاس در ارومیه افزود: مباهات می‌کنیم در کشوری زندگی می‌کنیم که ادیان باهم به صورت مسالمت آمیز باهم زندگی می‌کنند بخصوص در آذربایجان غربی که اقوام و ادیان مختلف را در خود جای داده و این افتخار بزرگی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: به همین جهت مجمع بنا را بر این گذاشته تا سومین اجلاس منطقه‌ای مجمع در این استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مهمانانی از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه در این اجلاس حضور دارند، اضافه کرد: حتی برخی از مفتی ایالت‌های مختلف در جهان هم در این اجلاس شرکت دارند.

حجت الاسلام شهریاری یادآور شد: ۸۰۰ نفر مهمان از خود استان آذربایجان غربی ۱۰۰ نفر از کردستان و ۶۰۰ نفر از مسؤولان ملی و کشوری نیز در این اجلاس حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت با حضور کشورهای منطقه در این نشست و کنفرانس است، گفت: درصددیم تا بتوانیم روابط خود را با همسایگان توسعه دهیم.

حجت الاسلام شهریاری اظهار کرد: کشورهای ترکیه و روسیه با توجه به اینکه جمعیت مسلمانان در آنجا بالاست دارای اهمیت برای ما هستند و با کشور گرجستان هم از نظر تاریخی مشترکات بسیاری داریم.

وی ادامه داد: رابطه اخوت و خونی مردم منطقه با کشور عراق هم بر اهمیت دعوت مهمانانی از این کشور افزوده است.

هدف از برگزاری اجلاس وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علما و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌کارهای مناسب در این خصوص است.

این کنفرانس چهارشنبه ۱۸ مرداد در تالار وحدت ارومیه برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا