شهرستان ها

حضور ۲۵۰۰ ناظر امین در شعب اخذ رای خراسان جنوبی/کار بر مدار قانون

بیرجند-رییس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: کار نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با حضور دو هزار و ۵۰۰ ناظر امین در شعب اخذ رای پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی یعقوبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نظارت همه امور در انتخابات بر عهده شورای نگهبان است.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کار ما بر مدار قانون است، گفت: ما در خراسان جنوبی به یک شبکه نظارت مردمی داریم.

یعقوبی افزود: این شبکه نظارت مردمی چهار هزار و ۲۰۰ ناظر هستند که از این تعداد ۹۰۰ نفر خانم و سه هزار و ۳۰۰ نفر از آقایان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ ناظر امین و آموزش دیده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی فعالیت خواهند داشت، اظهار کرد: تعداد ناظران هر شعبه بسته به شلوغی، شهری یا روستایی و یا ثابت و سیار از بین دو تا پنج نفر متفاوت است.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی افزود: شهروندان تنها با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رأی دهند.

یعقوبی گفت: برای رأی دادن شناسنامه رأی دهندگان باید جدید و دارای کد ملی ثبت شده در شناسنامه باشد در غیر این صورت باید حتماً کارت ملی خود را همراه خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه با همکاری اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی تا روز انتخابات دفاتر ثبت احوال در استان در دو شیفت صبح و بعد از ظهر فعال خواهد بود، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و شناسنامه قدیمی و یا غیرقابل خود را تعویض کنند.

یعقوبی یادآور شد: تاکید جدی به همکاران داریم که کار را بر اصل بی طرفی و قانون مداری پیش ببرند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا