شهرستان ها

حفاظت از محیط زیست کشور با ۳۵۰۰ محیط‌بان دشوار است

زنجان-معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: کشور با کمبود شدید محیط بان مواجعه است و در حفاظت از محیط زیست کشور با سه هزارو ۵۰۰ محیط‌بان دشوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله مرادی ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: ایرانیان به عنوان مردمانی که از گذشته تا به امروز در فلات ایران ساکن بوده‌اند، دوست‌دار محیط‌زیست بوده‌اند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما، دانش بومی و سنت‌ها همواره به حفظ محیط‌زیست اشاره داشته‌اند، اظهار کرد: محیط‌زیست یک نهاد رسانه‌ای و پایه است، یعنی بدون حضور و کمک رسانه‌ها، محیط‌زیست نه دیده می‌شود و نه امکان حفظ آن است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به مسیر توسعه، رسانه‌ها به این موضوع توجه داشته و به کمک محیط‌زیست بیایند.

مرادی تاکید کرد: محیط‌زیست هم جلسات مداومی با رسانه‌ها داشته و باید میان رسانه‌ها و محیط‌زیست ارتباط بهتر برقرار شود.

وی به نقش مهم و دیرینه حفاظت از محیط‌زیست اشاره کرد و ابراز کرد: یکی از رسالت‌های تاریخی محیط‌زیست، ایفای نقش در ایجاد امید در جامعه است و در دولت مردمی، توجه به حوزه محیط‌زیست یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راهبردهای رئیس‌جمهور و دولت مردمی است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: رئیس قوه مجریه تاکید بسیار ویژه ای بر حوزه محیط‌زیست داشته و با بیان اینکه «توسعه فرع بر محیط‌زیست است»، اهمیت نگاه دولت جدید را ترسیم کرد.

مرادی با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست، مردم‌محوری و حضور در بین مردم است،، افزود: کشور با کمبود شدید محیط بان مواجعه است و در حفاظت از محیط زیست کشور با سه هزارو ۵۰۰ محیط‌بان دشوار است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه به همین خاطر مشارکت و حضور مردم در این حوزه اهمیت زیادی داشته و تلاش می‌شود همه مردم به محیط‌زیست حساس شوند، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد امید در زندگی مردم است و این سازمان می‌تواند با ایجاد محیط زیست سالم، نشاط و امید را به جامعه تزریق کند.

مرادی با بیان اینکه نوسازی حکمرانی محیط زیست از سوی مرکز در حال انجام است، گفت: بحث معیشت کارکنان این سازمان در دستور کار است و انتظار از مدیریت جدید شایسته گزینی است.

وی افزود: مدیران این حوزه باید با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در این حوزه ورود کنند و در حوزه محیط زیست دانش خوبی نهفته است که بایستی گسترش پیدا کند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه محیط زیست یک نهاد رسانه پایه است، ادامه داد: بدون همراهی رسانه‌ها امکان حفظ محیط زیست وجود ندارد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا