شهرستان ها

حقوق کارگران کفاف تامین معیشت و نیازهای آنان را نمی‌دهد

نماینده کارگران در شورای عالی کار:

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: باتوجه به افزایش قیمت‌ها و تورم، هزینه‌های زندگی به شدت افزایش یافته و جوابگوی نیاز کارگران در حوزه‌های معیشت و مسکن نیست و انتظار داریم نمایندگان این موضوع را مد نظر داشته و فکر اساسی کنند.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آیت اسدی در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری با مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: یکی از انتظارات ما از نمایندگان داشتن نشست‌های مستمر در طول سال با جامعه کارگری است و نباید افزایش ارتباطات صرفا به ماه‌های منتهی به انتخابات محدود شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: در حوزه خودرو شاهد این بودیم که با پیگیری‌های مستمر نماینده استان قزوین اقدامات مثبتی صورت گرفت، در حوزه کارگری هم انتظار داریم در زمینه‌هایی مانند بیمه، درمان و دستمزد هم اقدام کنند.

وی عنوان کرد: از نمایندگان درخواست می‌کنیم از وزیر کار سئوال کنند چرا ماده 41 اجرا نمی‌شود و در برنامه هفتم هم یک بند اضافه کرده و کلمه «مرکب» را بکار برده‌اند تا اگر دولت چند سال هم نتواند بدهی کارگران را بدهد با همان مبلغ سابق باشد که حق کارگران ضایع خواهد شد و این بی ارزش شدن زحمت کارگران یک چالش جدی است.

در این جلسه نمایندگان تشکل‌های کارگری استان موضوعات و دغدغه‌های جامعه کارگری را در سطح استان و ملی بیان کرده و خواستار رسیدگی توسط نمایندگان شدند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا