شهرستان ها

حماسه‌های اقلیمی جز مفاخر سرخس هستند

مشهد- نویسنده دفاع مقدس گفت: حماسه‌هایی که در یک اقلیم و بومی مانند سرخس اتفاق می‌افتد، نسل جدید از آن اطلاع ندارد و نویسنده آن را به حماسه ملی تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا مهرداد شامگاه یکشنبه در نشست افتتاحیه بیستمین نمایشگاه کتاب سرخس اظهار کرد: کتاب بر فضای مجازی برتری دارد.

نویسنده دفاع مقدس به اثر بخشی و جایگاه کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب زمانی می‌تواند از جذابیت فضای مجازی برخوردار باشد که دارای سه عنصر تصویر، صدا و حرکت باشد.

وی ابراز کرد: اثر حماسی چند شاخصه دارد؛ از قهرمان اثر حماسی باید عمل قهرمانانه سر بزند عملی که دیگران از عمل آن عاجز هستند و انسان‌های منحصر به فردی پیدا می‌شوند و دست به عمل قهرمانانه می‌زنند و نیز نفع عمل قهرمان نه به نفع خود بلکه باید به نفع مردم باشد.

مهرداد بیان کرد: افرادی چون حاج قاسم سلیمانی، رئیس علی دلواری، شهید حسین فهمیده و رستم و میرزا کوچک خان جز حماسه‌های ملی هستند.

نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه حماسه‌های اقلیمی جز مفاخر سرخس هستند، افزود: حماسه‌هایی در یک اقلیم و بومی مانند سرخس اتفاق می‌افتد و نسل جدید خبر ندارد. فردی که می‌تواند آن را تبدیل به حماسه ملی می‌کند کسی نیست جز نویسنده. او با حمایت‌های مجموعه فرهنگی چون پالایشگاه شهید هاشمی نژاد پژوهش می‌کند و یافته‌ها را به حماسه تبدیل می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا