شهرستان ها

حماسه ۹ دی برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند

زنجان-امام جمعه زنجان گفت: حماسه ۹ دی برای همیشه در تاریخ کشور و اذهان ملت ایران ماندگار و جاودانه خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با تسلیت شهادت سردار سید رضی موسوی با بیان اینکه حماسه ۹ دی برای همیشه در تاریخ کشور و اذهان ملت ایران ماندگار و جاودانه خواهد ماند، گفت: یوم الله ۹ دی در تقویم جمهوری اسلامی یکی از آن روزهای سرنوشت‌ساز است.

وی با تاکید بر اینکه ۹ دی روز بصیرت و میثاق ملت با امامت است و این روز از ابعاد مختلف اهمیت دارد، افزود: همه آحاد جامعه باید برای پاسداشت این روز بزرگ تلاش کنند و اهداف و ارزش‌های و فرایند شکل گیری حماسه ۹ دی در جامعه تبیین شود.

خاتمی با بیان اینکه بصیرت، ولایتمداری و پشتیبانی ملت از نظام پیام مهم روز ۹ دی بود، ادامه داد: در حماسه ۹ دی مردم خودجوش حماسه آفرینی کردند و در حمایت از نظام و ولایت در صحنه حضور یافتند.

امام جمعه زنجان گفت: مردم استان زنجان در ۹ دی با حضور باشکوه و آگاهانه خود بار دیگر تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و دفع و پشتیبانی از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند، گفت: مردم بابصیرت استان زنجان فردا برای تجدید میثاق با ولایت در مراسم ۹ دی شرکت می‌کنند و ولایتمداری و بصیرت خود را به نمایش خواهند گذاشت..

خاتمی در ادامه با اشاره به شهادت سردار سید رضی موسوی، افزود: شهادت آرزوی قلبی مردان بزرگ است و سید رضی موسوی نیز با شهادت به آرزوی خود رسید و بی شک شهادت آنها نه تنها پایان راه نیست بلکه آغازی دیگر و رویشی وصف‌ناپذیر در جبهه مقاومت است.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت سردار شهید سیلمانی، ادامه داد: سردار شهید سلیمانی نماد بارز غیرت، استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم است و مکتب این شهید بزرگ باید در جامعه ترویج و تبیین شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امنیت موجود در کشور مرهون جهاد خالصانه و صادقانه سردار سلیمانی و هم‌رزمان این سردار بزرگ است، گفت: مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار جبهه مقاومت فقط یک مراسم نمادین نیست بلکه هرکجا نام سردار سلیمانی برده می‌شود، کلاس درسی است که امروز به آن نیازمندیم.

خاتمی در ادامه با تاکید بر آنکه امروز ملت‌های مختلف جهان به واقعیت‌های پشت پرده دولت‌های اینکه آمریکا پی برند، دفاع بی چون و چرای دولت آمریکا از رژیم جعلی اسرائیل را یادآور شد و گفت: امروز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در اقصی نقاط جهان طنین‌انداز شده و ملت‌های جهان از حق مشروع مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به جنایات وحشیانه اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه، ادامه داد: تاکنون حدود ۲۲ هزار نفر از مردم بی دفاع غزه جان خود را از دست داده‌اند که ۷۰ درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا