شهرستان ها

حمایت از اقتصادهای کوچک در استان تهران پیگیری می شود

تهران- استاندار تهران با تاکید بر لزوم مردمی سازی حوزه های اقتصادی گفت: حمایت از اقتصادهای کوچک در استان تهران پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر دوشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران که با حضور محمد علی‌مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و سایر اعضای کارگروه برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال اظهار داشت: نکات مهمی که رهبری مطرح کردند از جمله شیرین کردن سال جدید در حوزه‌های مختلف، تمرکز بر شرکت‌های دانش بنیان، لزوم تحرک به ویژه در حوزه خارجی و تعاملات بین‌المللی، مشارکت‌های مردمی و کمک به اقتصادهای کوچک باید در دستورکار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان افزود: سیاست تمرکززدایی و عدم مداخله دولت به عنوان اصل در دستورکار باشد و مشارکت مردم در حوزه اقتصادی باید محقق شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: توجه به قانون منع افزایش سطح بخش‌های صنعتی در استان ضروری و نیازمند ساماندهی می‌باشد و باید مراکزی ایجاد کرد تا چنین صنایعی از موقعیت‌های شهری خارج شده و مردم آسایش زندگی داشته باشند.

فخاری سپس گفت: بیشترین بازده اقتصادی در بخش اقتصادهای کوچک است که با همت بلند و همکاری دستگاه‌های مختلف باید در جهت رفع موانع تولید تلاش کنیم، فرآیندها را کوتاه و اثربخشی را بالا ببریم.

وی عنوان کرد: کارگروه تسهیل باید به دو بخش تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر تقسیم شود و در بخش تقسیم‌سازی مسائل در فضای بزرگ‌تر و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و نخبگانی منجر به ارائه راهکار شود و سپس بخش تصمیم‌گیر راهکارها را جهت عملیاتی شدن به کار گیرند.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از عملکرد ستاد تسهیل استان در سال گذشته ارائه شد که بر اساس آن استان تهران رتبه اول جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، رتبه اول رونق تولید و رتبه اول تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ را کسب کرده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا