شهرستان ها

حمایت از دانش بنیان‌ها بهره وری اقتصادی موقوفات را افزایش می دهد

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: سرمایه گذاری اوقاف در امور دانش بنیان علاوه بر بهبود فضای کسب و کار واحدهای تولیدی، بهره وری اقتصادی از موقوفات گلستان را افزایش داده است.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های گسترده را در حوزه موقوفات اجرایی کرده تا علاوه بر پشتیبانی واقعی از کسب و کارهای دانش بنیان در راستای دست یابی به اهدافی همچون کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفع فقر و توسعه جامعه مثمر ثمر باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان سرمایه گذاری در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی را یکی از برنامه‌های این اداره کل خواند و گفت: با توجه به اینکه زرارعت و دامداری از محورهای توسعه و اقتصاد گلستان بوده سرمایه گذاری خوبی با محوریت دانش بنیان در بخش کشاورزی و دامداری انجام داده‌ایم.

وی افزود: براساس برنامه مقرر است با افزایش حدود پنج برابری، حدود دو هزار هکتار از اراضی موقوفه زیر کشت گونه‌های جدید زراعی برود و در این مسیر دستاوردهای خوبی حاصل شده است.

سلیمانی فرد ادامه داد: با تلاش محققان، شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف موفق به تهیه ترکیب جدید و مقرون به صرفه‌ای از جیره غذایی برای دام و طیور شده‌اند که گونه‌های زراعی همچون «تری تیکاله» در آن نقش محوری دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در این جیره جدید که با فعالیت‌های دانش بنیان تهیه شده است، قیمت تمام شده جیره نسبت به جیره‌های متدوال بازار کاهش محسوسی می‌یابد و در نتیجه سودآوری و بهره وری اقتصادی واحدهای تولیدی موقوفه به طرز چشم گیری افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، استان گلستان پنج هزار موقوفه و ۶۴ هزار رقبه دارد که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد آنها با نیت اطعام دهی و عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا