شهرستان ها

حمایت دستگاه های اجرایی فارس از فرهنگ فرزند آوری

شیراز – رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اهمیت ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت، با حمایت دستگاه های اجرایی استان فارس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر وحید حسینی در نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه، بر اهمیت ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت با حمایت دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده به عنوان یکی از ضروری‌ترین فرایض مسؤولان و آحاد مردم گفت: تسریع در تحقق این هدف ارزشمند، نیازمند حمایت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان، ائمه جمعه و جماعات است.

او با اشاره به نقش مهم جمعیت جوان و پویا در تقویت مسیر پیشرفت کشور افزود: لازم است برنامه حمایت و ترغیب جوانان به ازدواج و فرزند آوری و رفع نیازهای جوانان بیشتر مورد توجه مسؤولان قرار بگیرد تا بتوان با همکاری و همراهی بین بخشی در استان، گام‌های مطلوبی در این زمینه برداشت.

مسؤول ارشد حوزه سلامت فارس، ترویج تشکیل خانواده و فرزند آوری، رفع موانع ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان را از اصول اولیه در مسیر جوانی و افزایش جمعیت عنوان کرد و گفت: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موضوع جوانی جمعیت با جدیت و برنامه ریزی های دقیق در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاهش آمار باروری در سال‌های گذشته در کشور و به تبع آن در استان فارس، بر ضرورت تلاش برای رفع نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری در زوجین تاکید کرد و از اقدامات هدفمند معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه در این زمینه خبر داد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا