شهرستان ها

حوزه ها امیدآفرینی کنند/ تقویت مدارس علمیه استان ها

ساری- قائم مقام حوزه های علمیه کشور با اشاره به آسیب های فراروی حوزه های علمیه گفت: حوزه ها و طلاب باید سبب اعتماد و امیدآفرینی در جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید ملکی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با تسلیت شهادت حضرت امام موسی بن جعفر (ع) اظهار داشت: تمامی منصب‌ها موعظه محسوب می‌شود و روحانیت نباید از این مسئله غافل شود.

وی با اظهار اینکه بیش از ۶۰ رشته در سطح دکتری در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود، افزود: آن چیزی که حوزه را از دانشگاه متمایز می‌کند، مسئله معنویت است.

وی یکی از گرفتاری‌ها و آسیب‌های فراروی حوزه را کارمند شدن روحانیت برشمرد و گفت: این مسئله موجب موج سواری دشمن خواهد شد و باید این آسیب را گوشزد کرد تا غفلت سراغ روحانیت نیاید.

حجت الاسلام ملکی با عنوان اینکه مازندران جزو استان‌های عالم پرور است و شخصیت‌های برجسته زیادی تقدیم کرده است، گفت: روحانیت باید برای تبدیل شدن به امام جامعه تربیت شوند و حوزه‌های علمیه باید خود را برای فردای جامعه آماده کنند.

قائم مقام حوزه علمیه کشور تصریح کرد: حوزه علمیه باید مخاطب را بشناسد و سبب اعتمادآفرینی شود زیرا دشمن دارای حقه‌ها و نقشه‌های زیادی است و به عنوان نمونه از شعار زن، زندگی و آزادی برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند.

وی مأموریت‌های حوزه‌های علمیه را سنگین دانست و گفت: حوزه‌های علمیه استان‌ها از نظر رشته‌ها، دروس خارج و سطوح عالی باید تقویت شوند و آن را به طلاب ارائه کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا