شهرستان ها

حوزه هنری استان بوشهر ظرفیت خوبی برای تبلیغ دین است

بوشهر- مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: حوزه هنری استان بوشهر ظرفیت بالایی در زمینه هنر دارد که می‌توانیم با همکاری بیشتر طلاب و هنرمندان گام مؤثری در معرفی و شناخت استان برداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا خدری صبح یکشنبه در دیدار با رئیس حوزه هنری استان بوشهر و کارکنان این حوزه بابیان اینکه تجربه‌هایی که در این نهاد انقلابی ایجادشده، بسیار حائز اهمیت است، افزود: اندیشه دینی اندیشه شیعه است و هنر هیچ‌گاه از دین جدا نبوده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به تولیدات مکتوب و تصویری حوزه هنری استان بوشهر خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان بوشهر ظرفیت بالایی در زمینه هنر دارد که می‌توانیم با همکاری بیشتر طلاب و هنرمندان گام مؤثری در معرفی و شناخت استان برداشت.

حجت‌الاسلام خدری یادآور شد: اگر هویت بخشی به سرزمینمان داشته باشیم، مردم نیز از تاریخشان لذت می‌برند و خیلی از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سرود سلام فرمانده در استان بوشهر ضمن اشاره به هنر متعهد افزود: جامعه با رویکرد هنری می‌تواند به بالندگی برسد و این دست‌های کوچک دهه نودی پیام مهمی دارد.

استفاده از ظرفیت هنری برای انتشار معارف حوزوی

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به شناخت نامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر یادآور شد: کتاب «امامان جمعه بوشهر از گذشته تابه‌حال» از مجموعه شناخت نامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر مجموعه‌ای است که با تشکیل شورای علمی و در مجلدات مختلف، با موضوعات متنوع درباره پیشینه هنری، فرهنگی و تمدن استان بوشهر توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر تهیه و توسط آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، دکتر پورات معاون سیاسی امنیتی استاندار رونمایی شد که دیگر مجموعه نیز در حال انتشار است.

امید پارسایی فر تصریح کرد: باید از ظرفیت هنری برای انتشار معارف حوزوی و طلاب پژوهشگر استفاده کرد.

در این دیدار، حامد بردستانی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه، مهدی نعمتی، معاون آموزشی و پژوهشی، امید ماندگار، معاون تهذیب، مرتضی زارع، معاون امور طلاب، احمد پور بهی حراست حوزه هنری، اصغر زارعی سرپرست معاونت فرهنگی و تنی چند از کارشناسان حوزه هنری استان بوشهر درباره برنامه‌ها و اقدامات هر دو نهاد بحث و گفتگو شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا