شهرستان ها

حیات سردفتری نیاز به نوآوری دارد

اصفهان_ مدیرکل امور اسناد و سردفتران سازمان اسناد و املاک کشور گفت: صِرف نوشتن برای حیات سردفتری کافی نیست و نیاز به نوآوری در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالعزیز الیاسی ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی در اصفهان، اظهار داشت: سردفتر برمبنای آموزه‌های قرآنی باید تقوا داشته باشد و این خصوصیت باعث می‌شود که جایگاه حرفه سردفتری اهمیت و حساسیت والایی پیدا کند.

وی ادامه داد: سند فصل‌الخطاب بوده و به کار بستن آن به دست سردفتران است بدین سبب سردفتری محل رجوع مردم است و سازمان اسناد و املاک کشور با وجود تمام مخاطرات، در محافظت از صنف سردفتری تا حد امکان کوشا بوده است.

الیاسی با تاکید بر دفاع و حمایت حداکثری سازمان اسناد رسمی از سردفتران کشور، تصریح کرد: این صنف درباره برون‌سپاری‌ها نگرانی به حقی دارند و با مصوباتی که به استان‌ها ابلاغ شده سعی کرده‌ایم دغدغه سردفتران را کاهش دهیم.

وی با تاکید براینکه با تحولات اخیر صرف سند نوشتن برای ادامه حیات سردفتری کافی نیست و نیاز به نوآوری دارد، گفت: سازمان اسناد و املاک کشور در راستای اتخاذ طرح‌های نو پذیرای پیشنهاد سردفتران سراسر کشور بوده و در صدد هستیم به حوزه‌های جدیدی وارد شده و اختیارات تازه‌ای را در حوزه کاری آن‌ها اضافه کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا