شهرستان ها

خبرنگاران باید با ادبیات بودجه ای آشنا شوند

رشت- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به تفاوت ادبیات بودجه ای مدیران و کارشناسان با خبرنگاران، گفت: باید دوره های آموزشی برای آشنایی خبرنگاران با این ادبیات برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شراره کاووسی امروز (سه شنبه) در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در استان گیلان اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان افق برنامه‌های ۱۴۱۴ را دنبال می‌کند.

وی با اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای کمک به خبرگزاری مهر برای تهیه گزارش با موضوع آب، افزود: موضوع بحران آب و پروژه‌های مربوط به منابع آبی استان مهمترین موضوعات در دستور کار این سازمان است.

کاووسی با اشاره به اینکه ادبیات بودجه‌ای مدیران و کارشناسان با خبرنگاران یکسان نیست، ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزاری جلسات بودجه‌ای برای آشنایی تخصصی خبرنگاران با مباحث مربوط به بودجه و اقتصاد مالی را در دستور کار خود دارد.

وی تأکید کرد: این جلسات با هدف آشنایی خبرنگاران با موضوعات تخصصی در حوزه بودجه برگزار خواهد شد و آگاهی از تبصره‌ها و قوانین بودجه‌ای کشور در انعکاس اخبار آگاهانه‌تر قلم بزنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان همچنین گفت: خبرگزاری مهر تلاش می‌کند که در پوشش خبری رویدادها و انتشار اخبار عدالت را رعایت کرده و واقعیت‌ها را گزارش دهد.

خبرنگاران باید با ادبیات بودجه ای آشنا شوند

عدم پاسخگویی به موقع مدیران مهمترین مشکل خبرنگاران

در ادامه این جلسه مدیر خبرگزاری مهر در استان گیلان با اشاره به اینکه پایه ریزی خبرگزاری مهر بر تهیه گزارش‌های تأثیرگذار و نتیجه بخش است، گفت: خبرگزاری مهر علاوه بر تأثیرگذاری در بخش گزارش در حوزه چند رسانه‌ای هم حرف اول را می‌زند.

مریم اصغری با اشاره به فعالیت‌ها و مطالبه گری های نتیجه بخش صورت گرفته در موضوعات مختلف خبری استان در خبرگزاری مهر، افزود: نقشه راه خبرنگاران مهر چندین بار در سال بر اساس مسائل روز کشور تعیین و به استان‌ها ابلاغ و با استفاده از نظر کارشناسان مربوطه گزارش تهیه و منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه گزارش‌های تکلیف شده از سوی تهران باید در مدت محدودی تهیه و ارسال شود متأسفانه به ویژه در دو سال اخیر با عدم پاسخگویی مسئولان استان گیلان مواجه هستیم.

اصغری با اشاره به اینکه فرسایشی شدن پاسخگویی مدیران برای خبرنگاران آزاد دهنده است، اضافه کرد: خبرنگاران مهر سعی می‌کنند پیش از بررسی یک موضوع برای تهیه گزارش، دانش خود را در باره آن سوژه خبری افزایش دهند.

وی به افزایش کانال‌های خبری و صفحات مجازی خبری در گیلان بدون آموزش صحیح اشاره کرد و گفت: خبرگزاری مهر هر ساله دانش خبرنگاران خود را به روز می‌کند و اشکالات و ایرادات نگارشی خبرنگاران به آنها گوشزد می‌شود.

مدیر خبرگزاری مهر در استان گیلان افزود: خبرنگار مهر در هر جلسه‌ای به عنوان نماینده خبرگزاری مهر حضور دارد و همواره تلاش شده با آرامش به نتیجه مد نظر برسیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا