شهرستان ها

خبرنگاران پیام آوران انقلاب اسلامی هستند

اراک-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خبرنگاران پیام آوران انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح دوشنبه در درس خارج فقه و اصول اظهار داشت: بسیار نیکو است برخی جلدهای بحار الانوار و وسایل الشیعه در حوزه علمیه به صورت درسی خوانده شوند چراکه در بحار الانوار بحث‌های حقوقی بسیار عالی دارد که در یکی از باب‌های آن شصت روایت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در یکی از روایت‌های آن، حق مسلمان بر مسلمان سی حق شمرده شده است از جمله پوشاندن عیوب، دوستی را حفظ کند، ذمه او را رعایت کند، از او در بیماری‌ها عیادت کند، سپاس از زحمات داشته باشد، سوالاتش را جواب دهد، جواب سلام او را بدهد، با او دشمنی نکند و از این دست مسائل است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در زمینه جهاد، توصیه‌های حقوقی بسیار خوبی دارند از جمله اینکه درختان را نبرند، آب را مسموم نکنند، به افراد پیر و کهنسال کاری نداشته باشند که ضرورت دارد به آنها توجه ویژه شود.

امام جمعه اراک اضافه کرد: در بحث اندار، بر اساس یک روایت اشکالی ندارد به شرطی که علم به نقصان نداشته باشیم. در روایت دیگری این اجازه را نقض کرده اند. این نهی، نهی کراهتی است اما واقفیه آن را حلال می‌دانند.

وی بیان کرد: در این دو روایت اگر علم به زیادی و نقصان ندهیم مانع و اشکالی ندارد و در روایتی دیگر که سند آن موثق است: روغن را می‌فروشیم و ظرف را از آن کم می‌کنیم و بر اساس این روایات اگر احتمال زیادی داشته باشد جایز نیست ولی اگر احتمال زیادی نداشته باشد مشکلی نیست و جایز است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت هفدهم مرداد ماه و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران پیام آوران انقلاب اسلامی هستند که با مجاهدت‌های خود امید و نشاط را به جامعه منتقل می‌کنند و نقش مانی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارند.

وی خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه در جنگ روایت‌ها به عنوان نقطه کانونی نبرد جبهه حق با استکبار جهانی نقش آفرینی می‌کنند و امروز تروریسم رسانه‌ای که با تحریف و وارونه نشان دادن حقایق به دنبال گروگان گیری ذهن‌ها است از جلوه‌های جاهلیت مدرن است و باید نسبت به توطئه‌های این جاهلیت مدرن هوشیار بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا