شهرستان ها

خرید ۲۲۰ هزار تن گندم از گندمکاران اردبیلی

اردبیل- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: ۲۲۰ هزار تن گندم از ابتدای برداشت گندم تاکنون از کشاورزان استان اردبیل به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل ظهر دوشنبه در تشریح برنامه‌های هفته دولت در اردبیل اظهار کرد :۲۲۰ هزار تن گندم از ابتدای برداشت گندم تاکنون از کشاورزان استان اردبیل به صورت تضمینی خریداری شده است.

علی نوبخت همچنین با اشاره به خرید ۴ هزار و ۴۰۰ تن کلزا از کشاورزان اردبیلی ادامه داد: امسال همزمان با خرید تضمینی گندم ۴ هزار و ۴۱۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان خریداری شده که کل مطالبات به حساب کلزاکاران پرداخت شده است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم از ۱۶ خردادماه در استان اردبیل آغاز شده که شاهد افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته هستیم.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با بیان اینکه خرید گندم همچنان ادامه دارد، گفت: ۴۴ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و سیلوهای بخش خصوصی و مباشر، جهت خرید محصول گندم در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

نوبخت به آمار خرید سال گذشته گندم نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مجموع بیش از ۲۱۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در قالب ۳۷ هزار محموله خریداری و ۵۳۸ میلیارد تومان از بابت خرید گندم به حساب کشاورزان پرداخت شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا