شهرستان ها

خستگی و خواب آلودگی عاملی مهم در تصادفات استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی از جمله عوامل مهم در تصادفات است، گفت: یکنواختی جاده‌های استان سبب خستگی مضاعف رانندگان می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: یکی از مسائلی که در استان وجود دارد، طولانی بودن فاصله بین شهرها و دوری از فضاهای بصری و چشم نواز است که سبب می‌شود رانندگان در مسیر این استان به خصوص در کریدور اصلی تهران- مشهد، دچار خستگی و خواب آلودگی شوند.

وی با بیان اینکه این خستگی و خواب آلودگی در زمره عوامل مهم و مؤثر در تصادفات رانندگی استان سمنان است، افزود: فقدان رنگ، تنوع و طبیعت سرسبز از دیگر عواملی است که سبب می‌شود خستگی رانندگان وسایل نقلیه مضاعف شود.

ترغیب مسافران برای ورود به روستاها و شهرها

استاندار سمنان با بیان اینکه در کنار مسائل ایمن سازی راه‌ها و همچنین ایجاد واهه های مصنوعی و استراحتگاه‌ها، باید موضوع رانندگی و گوشزد کردن خطرات راه نیز در دستور کار قرار گیرد، بیان کرد: در این مسیر اقدامات خوبی در استان انجام شده که از جمله آنها می‌توان به نصب تابلوهای گردشگری ۴۰ روستای همجوار با کریدور اصلی در استان اشاره کرد.

هاشمی با بیان اینکه این اقدام برای جذب گردشگر به سمت روستاهای همجوار جاده و رفع خستگی انجام شده است، افزود: در کنار این طرح تشویق و ترغیب مسافران برای ورود به داخل شهرها نیز مد نظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نسبت به ورودی شهرها و زیبا سازی آن به گونه‌ای تلاش کنند که مسافران برای ورود به شهرها ترغیب شوند، ابراز کرد: ساماندهی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی به خصوص از لحاظ بهداشت و ارائه خدمات و … از دیگر مسائلی است که مصوبه شورای راهبردی کاهش تصادفات استان نیز بر آن تاکید دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا