شهرستان ها

خطر ریزش سنگ و سقوط بهمن در ارتفاعات استان البرز

کرج- مدیرکل هواشناسی استان البرز از پیش بینی لغزندگی جاده‌ها و معابر کوهستانی، ریزش سنگ و سقوط بهمن در نیمه شمالی و ارتفاعات استان البرز خبر داد.

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص پیش بینی جاده‌ای استان البرز با محوریت جاده چالوس و طالقان گفت: مطابق با هشدارهای هواشناسی سطح زرد، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه هفته آینده در منطقه البرز مرکزی است.

وی ادامه داد: به موجب آن بارش‌های پراکنده و ساعتی باران و برف و کاهش نسبی دما در استان البرز و به ویژه ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز مطرح کرد: امروز جمعه آسمان ابری همراه با یخبندان و مه رقیق، رگبار پراکنده برف، وزش باد نسبتاً شدید و ریزش بهمن است.

بهاروند احمدی بیان کرد: برای روزهای شنبه و یکشنبه آسمانی ابری همراه با مه، یخبندان، بارش برف و وزش باد شدید، کولاک برف و ریزش بهمن پیش بینی می‌شود.

وی اثر این مخاطره را اختلال در ترددهای شهری و بین شهری، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها و معابر کوهستانی، ریزش سنگ و سقوط بهمن در نیمه شمالی و ارتفاعات استان البرز عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با تاکید بر ضرورت پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و مدیریت و صرفه جویی در مصرف نهاده‌های انرژی گفت: توصیه می‌شود شهروندان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

بهاروند احمدی همچنین به رانندگان توصیه کرد که هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و از توقف در دامنه کوه‌ها به دلیل ریزش سنگ و سقوط بهمن خودداری کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا