شهرستان ها

خوش‌خیالی برخی از مسئولان مسبب تخریب باروهاست

اصفهان-رئیس سازمان بسیج اساتید کشورگفت: خوش‌خیالی برخی از مسئولان و متولیان فضای مجازی و رسانه‌ای کشور، دست‌اندرکاران مدیریت حوزه‌های سیاسی، دیپلماسی و نظارتی مسبب تخریب باورها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا مردانی در اختتامیه جلسه دوره آموزشی تخصصی جهاد تبیین ویژه اساتید و نخبگان فرماندهان جنگ نرم نهضت استادی بسیج اصفهان، اظهار داشت: تخریب باورها همیشه راه نفوذ بوده که خوش‌خیالی مقامات و مسئولان و متولیان فضای مجازی و رسانه‌ای کشور، دست‌اندرکاران مدیریت حوزه‌های سیاسی و دیپلماسی و حوزه‌های نظارتی مسبب این امر هستند.

وی افزود: جهاد تبیین یکی از اصول اساسی و مستمر حرکت پویا و بالنده اسلام به ویژه تشییع است که اگر این سیره نبود انعکاس رثای تبیین حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) در صحنه کربلا و بعد از حادثه عاشورا و شاید حماسه‌های بی‌نظیر عاشورا در همان خاک خشک نینوا مدفون می‌ماند و منشأ چنین تحولات بزرگ و شگرفی در عالم نمی‌شد، در حالی که حرکت سید الشهدا (ع) ماندگاری اسلام ناب را تضمین کرد.

گره پیروزی انقلاب با جهاد تبیین

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه حتی ارکان پیروزی انقلاب اسلامی با موضوع تبیین گره خورده است، گفت: پرچم‌دار تبیین در دوران اوج اختناق پهلوی، امام خمینی (ره) بود که پرچم روشنگری را برافراشت و مردم را نسبت به خدعه‌های استکباری و استعماری برای تسلط به مقدرات اسلام آگاه کرد.

وی ضعف اعتقادی را عامل تخریب افکار و اندیشه‌ها مردم دانست و افزود: این موارد موجب تغییر رفتار و سبک زندگی می‌شود که هدف نهایی دشمن هم تغییر اساسی در نظام فرهنگی و اداره کشور است.

سراب خارج نشینی

مردانی با اشاره به اینکه دشمن به جمع‌بندی رسیده تا با حذف فیزیکی رهبران، دانشمندان، فرماندهان و تک‌تک مردم دیگر نمی‌تواند موفقیتی داشته باشد، تصریح کرد: تلاش دشمن در تهاجم ترکیبی معطوف شده است و در واقع با از دست رفتن روحیه کار، تنبلی و سستی حاکم می‌شود، روحیه خدمت داوطلبانه و مسئولیت اجتماعی به دلیل خودباختگی در برابر ابهت پوشالی دشمن دچار خدشه می‌شود.

وی افزود: به هم ریختن جامعه و ایجاد ناامیدی، گرایش به خارج از مرزها یا به نوعی آرزوی رسیدن به سراب آن طرف دنیا از اهداف دشمن است، در حالی که بسیاری از افراد خارج نشین با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند.

تأثیر بیشتر ماهواره نسبت به موشک

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خاطر نشان کرد: تأثیر موشک‌ها اثری به کشور ما نداشته اما خمپاره‌های ماهواره‌ها بی صدا اما کشنده هستند که امیدها و انگیزه‌ها را نابود می‌کند، سند ۲۰۳۰ یکی از مهم‌ترین مصداق‌های جنگ تهاجم فرهنگی دشمن بود که بسیاری هنوز هم باور ندارند که بستر تهاجم فرهنگی است.

وی تهاجم سیاسی را یکی از ابعاد تهاجم ترکیبی عنوان کرد و گفت: بیان انواع و اقسام محکومیت‌ها و قطعنامه‌های حقوق بشری از سوی جنایتکاران جنگی و حمله‌کنندگان به افغانستان، عراق و یمن در این راستا هستند، همچنین گاهی می‌بینیم که افراد، جریان‌ها و گروه‌های انقلاب علیه یکدیگر بر می‌آیند.

اهمیت جذب قشر خاکستری

وی تاکید کرد: بنابراین جذب طیف خاکستری جامعه اهمیت دارد و ایجاد تردیدها و تخطی عناصر سیاسی و مؤمن و انقلابی را در راستای همین تهدیدهاست.

مردانی با اشاره به دستاوردهای علمی کشور گفت: در علم هوافضا نیز اوایل انقلاب در جایگاه ۴۵ جهان بودیم و حتی اجازه تعمیر هواپیماهای آمریکایی را نداشتیم اما اکنون در جایگاه ۱۱ قرار داریم؛ همچنین سهم ما در تولید علم جهان ۲۸ برابر شده اگرچه به نظام آموزش عالی کشور انتقاداتی داریم و باید ایرادات اساسی در تبدیل علم به فناوری و ثروت صورت گیرد و آموزش‌های مهارت‌محور در تربیت نیروهای متخصص و متعهد اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حملات ادراکی و تبیین کننده به ناگاه می‌تواند شدت پیدا کند، گفت: موضوعی که به ترند در رسانه‌ها تبدیل می‌شود مانند خودکشی‌های هنرپیشه‌ها، حرکت بسیار مسمومی است و باید این فضا مدیریت شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا