شهرستان ها

خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است

تبریز-نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در اجلاسیه ۱۴۴ شهید طلبه و روحانی کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.

وی افزود: اگر در جریان عاشورا هم دهه‌های محرم نبود، حتی عاشورا و کربلا فراموش می‌شد به همین دلیل باید کنگره شهدا هم به صورت منظم برگزار شود.

وی با اشاره به جمله‌ای از حضرت امام خمینی (ره) در مورد شهدای روحانی که فرموده‌اند خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است، تشریح کرد: کار شهدای روحانی، نگهبانی از دل‌ها بود، این‌که قلب‌ها را استوار نگه دارد و ایمان رزمندگان را راسخ کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران، وظیفه سنگین نشر وصیت‌نامه شهدا در بین دانش‌آموزان، دانشجویان و نسل جوان را برعهده دارند.

وی بیان کرد: نکاتی در وصیت‌نامه شهدا پیدا می‌شود که گویا عارفی واصل نویسنده آن است شهدای روحانی عاشقان گمنام و وصال حضرت حق بودند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه روحانیت هم امروز بردن دل‌ها به سوی خدا است که مردم وقتی روحانیت را می‌بینند باید به یاد خدا و پیامبر بیافتند.

آل هاشم بیان کرد: آذربایجان شرقی تنها استانی است که آیت‌الله قاضی طباطبایی و آیت‌الله مدنی دو شهید محراب آن هستند.

وی با اشاره به مقام قدسی و درجه ربانی شهدا، اظهار کرد: شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس سیر و سلوک و طیّ طریق کرده‌اند و به مقام مقدس أحیاء عند ربهم که مقام قرب لقاءالله است راه یافته‌اند و متنعّّم به نعیمِ بی‌پایان ارتزاق در ضیافت الهی شده‌اند و این همان مقام عالی فادخلی فی عبادی، و ادخلی جنتی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا