شهرستان ها

خیرین استان فارس باید به سمت نیاز محوری حرکت کنند

لامرد – مدیرکل بهزیستی فارس گفت: باید از پتانسیل خیرین استفاده کرد و در این راستا نیز باید به نیازهای استان فارس توجه داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا هوشیار ظهر پنجشنبه در سفر به شهرستان لامرد اظهار داشت: باید از پتانسیل خیرین استفاده کرد و خیرین همیشه پای کار بوده و هستند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در بحث اشتغال با اعتبارات در نظر گرفته شده دوبرابر در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی فارس تصریح کرد: شهرستان‌هایی که بتواند بستر اشتغال آفرینی جهت جامعه هدف را ایجاد کنند تسهیلات بیشتری اعطا خواهد شد.

هوشیار ادامه داد: تسهیلات سال گذشته به مددجویان کارآفرین یکصد میلیون تومان بوده که امیدواریم امسال با پیش بینی‌های انجام شده به ۲۵۰ میلیون تومان برسد.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیصی به شهرستان لامرد در حوزه مسکن که حدود هفت میلیارد تومان است اشاره کرد و گفت: در حوزه وام‌های بلاعوض ۴۷۰ میلیون تومان و تسهیلات ودیعه مسکن ۳۵۰ میلیون تومان بوده که لامرد از شهرستان‌های پیشتاز در جذب اعتبارات است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: در سال گذشته برای لامرد ۴ میلیارد تومان تخصیص اعتبار کارآفرینی داشته ایم که امیدواریم در سال ۱۴۰۱ جهت اشتغال آفرینی دو برابر شود اما در این میان خیرین نیز باید به سمت نیاز محوری حرکت کنند و می‌توانند در این زمینه کمک خوبی به ما کنند.

هوشیار گفت: اعتبارات ما در سطح استان در بحث توانبخشی نسبت به سال گذشته دوبرابر شده که کمک خوبی به بهزیستی شده است.

او تاکید کرد: خانه‌های سلامت اورژانس اجتماعی مهم است، و خدمات کیفی نیز حائز اهمیت است که این سازمان مولود انقلاب است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: لامرد در ساخت مسکن برند استان فارس است و با همراهی خیرین خوب پیش رفتیم. او گفت: جامعه هدف نیازسنجی شود در حوزه‌های پیشگری اقدامات خوبی شده است.

هوشیار تصریح کرد: در حوزه مشارکت‌ها تلاش‌های خوبی انجام شده و از صنایع می‌خواهیم با حسن نیت در حوزه مسولیت‌های اجتماعی یاری رسان ما باشند.

در ادامه بهرام اللهیاری معاون فرماندار شهرستان لامرد نیز تصریح کرد: با احداث شهرک ۵۵ هزار نفری باید موارد و ملزومات خوبی در این امر دیده شود که این جهش بسیار بزرگی است.

وی افزود: در سال‌های سخت کرونا سازمان‌های مردم نهاد خوب کمک کردند.

او گفت: بهزیستی باید در حوزه اشتغال کاری کند که اشتغال پایدار صورت گیرد و مددجو طوری نباشد که در پایان ماه منتظر مستمری باشد. وی ادامه داد: بنیاد برکت در حوزه مسولیت‌های اجتماعی در سیل و زلزله کمک‌های خوبی کرد که جامعه هدف بهزیستی به خوبی دیده شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا