شهرستان ها

دادگاه عمومی بخش افزر افتتاح شد


افتتاح دادگاه نباید بهانه‌ای برای تشکیل پرونده و افزایش دعاوی باشد


رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش افزر در جمع مردم این بخش گفت: توسعه واحد های قضایی در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و سهولت دسترسی مردم به خدمات قضایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی  با بیان اینکه توسعه و گسترش خدمت رسانی در همه حوزه‌ها از سیاست‌های قوه قضائیه است تصریح کرد: با خدمت صادقانه، شبانه روزی و بی منت به مردم است که می‌توانیم در عمل از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و خون شهداء صیانت و پاسداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمت رسانی به مردم در همه زمینه ها از برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: مسئولین با همدلی و تعامل می توانند زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم را فراهم کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در فارس همچنین بر افتتاح دفتر واحد ثبتی و پزشکی قانونی در راستای  رفاه مردم و دسترسی راحت به خدمات کامل قضایی تأکید کرد و افزود: شروع به کار واحد قضایی باید محور ارائه همه خدمات قضایی و اداری باشد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: افتتاح دادگاه نباید بهانه‌ای برای تشکیل پرونده و افزایش دعاوی باشد بلکه با توجه به ظرفیت های مردمی باید تلاش کنیم تا اختلافات با کدخدامنشی حل و فصل شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس به تکریم واقعی و عملی مردم نیز اشاره و بیان کرد: تکریم واقعی ارباب رجوع زمانی محقق می‌شود که کار مردم در اسرع وقت و با بهترین کیفیت انجام شود و این امر در سند تحول قضایی نیز پیش بینی شده است و باید با جدیت در دستور کار مسئولان واحد های قضایی استان قرار گیرد.

 موسوی در خصوص استقلال دستگاه قضایی نیز بیان کرد: استقلال قاضی و دستگاه قضایی به منزله عدم تعامل با سایر نهاد‌ها و سازمان‌های اجرایی نیست بلکه باید با همکاری‌های نزدیک و متقابل زمینه اجرای بهتر قانون، توسعه امنیت و خدمت رسانی به مردم را فراهم کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس به رئیس دادگاه عمومی بخش افزر ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و صیانت از سلامت دستگاه قضایی تصریح کرد: جدیت در کار و برخورد قاطع با فساد باید مورد توجه باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این مراسم طی سخنانی مهمترین کارکرد واحد قضایی در این بخش را پیشگیری از وقوع جرم و پیگیری صیانت از حقوق عامه خواند و خاطر نشان کرد: گستردگی مأموریت های دستگاه قضایی ضرورت تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی و نهادهای مسئول در حوزه اجتماعی را بیشتر می کند.

سید مصطفی بحرینی به بُعد مسافت بخش افزر از مرکز شهرستان و گستردگی و پراکندگی روستاهای این بخش اشاره کرد و خواستار تقویت زیرساخت های تأمین امنیت بخش ‌شد.

این مقام قضایی استان از همکاری نهادهای اجرایی و خیّرین  در راستای کمک به استقرار دادگاه عمومی بخش تقدیر و اظهار کرد شروع به کار این واحد قضایی بتواند زمینه ارتقاء خدمت رسانی به مردم در کلیه حوزه ها را فراهم کند.

گفتنی است با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان و حکم ریاست قوه قضائیه قاضی محمد کلانتری اصل  به عنوان اولین رئیس حوزه قضایی بخش افزر معرفی و ساختمان دادگاه عمومی این بخش با حضور مردم و مسئولان قضایی و اجرایی استان و شهرستان افتتاح شد.

در ادامه بازدید رئیس کل دادگستری استان فارس و اعضای شورای قضایی استان از شهرستان قیر و کارزین حجت الاسلام والمسلمین موسوی با حضور در شورای اداری شهرستان ضمن گفتگو با مدیران دستگاه‌های اجرایی آخرین وضعیت اجرای قانون حدنگار در شهرستان را بررسی کرد و با اشاره به تکلیف قانونی مدیران مرتبط بر تثبیت اراضی دولتی و صدور اسناد تأکید کرد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا