شهرستان ها

دانشجویان سرمایه اصلی پیشرفت کشور هستند

زنجان-معاون استاندار زنجان گفت: دانشجویان سرمایه اصلی پیشرفت کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های ابهر و خرمدره با اشاره به فلسفه روز دانشجو گفت: اعتراض دانشجویان به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا آن هم چهار ماه بعد از کودتای مشترک آمریکا و انگلستان علیه دولت قانونی ایران و بازگرداندن مجدد محمدرضا پهلوی به قدرت موجب خشم حکومت وقت و کشتار دانشجویان شد لذا اعتراض دانشجویان همزمان به استکبار، استعمار و استبداد بود.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید خودشان را در ساختن آینده کشور سهیم بدانند گفت: باید ظرفیت قشر دانشجو در راستای پیشرفت علمی و فناوری کشور بکارگرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: اگر نخبگان و جامعه دانشگاهی با حمایت مسئولین در مسیر درست علم و فناوری به روز دنیا حرکت کنند کشور می‌تواند در بخش‌های مختلف سرآمد باشد و شاهد خودکفایی و پیشرفت باشیم.

رفیعی گفت: دشمن به دلیل اهمیت دانشگاه و دانشجو و نوجوانان و جوانان در آینده کشور، برنامه‌ریزی مفصلی بویژه در حوزه جنگ شناختی و عملیات روانی ازجمله بیان وارونه حقایق و واقعیت‌ها و دروغ پردازی و نیز سیاه نمایی از وضعیت کشور و پمپاژ ناامیدی و یأس نسبت به آینده داشته و دارد در حالی که ایران اسلامی با همت و تلاش جوانان متعهد، مسیر پیشرفت و اقتدار را تا رسیدن به قله و تمدن نوین اسلامی طی می‌کند.

وی ادامه داد: آرمان گرایی، عقلانیت و امید به آینده در کنار توجه به علم آموزی از ویژگی‌های فعالیت دانشجویی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در این نشست در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر چرایی حمایت وجدان‌های بیدار از مردم غزه گفت: دستاورد بزرگ عملیات طوفان الاقصی، همین بیداری جهانی است تا جایی که نهضت حمایت از فلسطین فراگیر و جهانی شده است.

وی گفت: در پی جنایات اخیر اسرائیل، افکار عمومی دنیا به واقعیت‌های تاریخی در خصوص فلسطین و رژیم صهیونیستی و حامیان آنها پی برده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان در پاسخ به سوالی در زمینه فعالیت مدیران در ایام انتخابات گفت: ملاک مجریان، قانون انتخابات است و مدیران و کارکنان دستگاه‌ها بایستی از انجام هرگونه فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی در ساعات اداری و هرگونه استفاده از جایگاه عنوان، مقام یا موقعیت اداری و سازمانی برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی خودداری کنند.

رفیعی تاکید کرد: بخشنامه ممنوعیت فعالیت‌های غیر قانونی انتخابات، مهر ماه به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

نحوه اجرای قانون جوانی جمعیت، مشکلات پرداخت تسهیلات دانشجویی، لزوم توجه به ارتقا جایگاه دانشگاه‌ها و نحوه حمایت استان از مدال‌آوران و نخبگان از دیگر سوالات مطرح شده دانشجویان دانشگاه‌های ابهر و خرمدره در نشست با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا