شهرستان ها

دانشگاه و حوزه باید نسبت به روشنگری در جامعه‌ اقدام کند

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن خنثی سازی نقشه‌های دشمنان، گفت: دانشگاه و حوزه باید نسبت به روشنگری در جامعه اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری صبح سه‌شنبه در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، علما و اساتید را جلودار پیشرفت در همه تاریخ خواند و اظهار کرد: اساتید حوزه و دانشگاه فرهیخته‌ترین و باسوادترین افراد جامعه هستند که پیشرفت‌های بسیاری به‌دست آن‌ها رقم خورده است.

وی با اشاره به جامعیت نگاه امامین انقلاب به پیشرفت و توجه به همه جوانب بر اساس نیازهای جامعه در وسعت دید آن‌ها، افزود: از بعد از انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از تحصیل‌کرده‌های دانشگاه‌ها به حوزه آمده و مشغول تحصیل شده‌اند و اکنون بیش از ۱۰ هزار طلبه در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ماندگارترین طلبه‌های حوزه علمیه، دانشجوهای رشته‌های علوم پایه و مهندسی هستند که پس از تحصیل برای تدریس هم در حوزه مانده‌اند.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به اینکه روند طبیعی این ۲ مرکز علمی وحدت و یگانگی است، عنوان کرد: بین علما و اساتید اصلاً و ابداً عداوت و تفرق وجود ندارد و ذات علم و عالم، وحدت و همدلی است.

وی با بیان اینکه وحدت در اهداف باید در دستور کار این ۲ مرکز علمی باشد، خاطر نشان کرد: وحدت در تشخیص مصالح جامعه و وحدت در بیان مواضع برای پرهیز از تشتت، بسیار مهم است. دشمن امروز به میدان جنگ تبیین و روایتگری وارد شده است و جبهه‌ای واحد در مقابل آن است که جمعی در حوزه هستند و جمعی در دانشگاه، بنابراین وحدت در هدف باید در چنین میدانی جلوه کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با ذکر این نکته که دشمنان همیشه به‌دنبال نفوذ در حوزه علمیه و دانشگاه بوده و هستند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سرویس‌های امنیتی بسیاری از کشورها، با تمرکز بر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به‌دنبال ایجاد فساد و جاسوس‌پروری بوده و هستند و در موارد محدودی هم با فریب‌خوردن عده‌ای موفق شدند اما به‌لطف خدا از مقاصد شومشان بازمانده‌اند.

وی با مروری‌بر انواع تلاش‌های دشمن برای متوقف‌کردن حرکت علمی و پیشرفت ایران اسلامی، افزود: بعضی مراکز جاسوسی مثل سازمان سیا و سرویس امنیتی انگلیس، برای چاپ کتاب‌های عده‌ای از علما و اساتید هزینه می‌کنند، آن‌چنان‌که ساواک هم همین کار را می‌کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا