شهرستان ها

درخشش کمیته امداد مرهون نفس پاک امام است

مشگین‌شهر- امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: درخشش کمیته امداد در سنگر خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان مرهون نفس پاک و اخلاص امام راحل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: در مسلک و مرام اهل بیت رفع فقر و مساعدت به نیازمندان جز الگوهای بی‌نظیری است و بر همین اساس شایسته است در این مکتب هیچ فردی در جامعه نسبت به نیازمندان نباید بی‌تفاوت بوده و یا به سادگی از کنار آنها بگذرند.

وی تصریح کرد: ما اگر امروز مدعی الگوهای ارزشمدار مکتب اسلام هستیم باید در رفع نیاز نیازمندان و فقرا ورود پیدا کرده و با احساس مسئولیت وظیفه خطیر خود را انجام دهیم.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: با تأسی به سیره معصومین الگویی شایسته در کمک به فقرا و نیازمندان شکل گرفته و در انقلاب اسلامی نیز با راه‌اندازی کمیته امداد سعی شده تا این وظیفه خطیر به انجام برسد.

حجت‌الاسلام باوقار افزود: در نگاه بزرگان دین رفع نیاز یک نیازمند معادل ۱۰۰ طواف کعبه ذکر شده و بر همین اساس گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان دارای ارزش و صواب بی‌پایان است.

وی توجه به محرومان و نیازمندان را از اولویت‌های مکتب اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: هر چند کمیته امداد در سال ۵۸ با دستور امام به عنوان دومین نهاد انقلابی شکل گرفت اما زمینه شکل‌گیری این نهاد از سال ۴۲ در قالب گروه‌های امدادی آغاز شد تا کمک به خانواده‌های نیازمند و زندانی به صورت شایسته انجام شود.

حجت‌الاسلام باوقار به فلسفه تشکیل کمیته امداد با نگاه محو فقر و نیازمندی اشاره کرد و ادامه داد: امام راحل با درایت تمام این نهاد را شکل داد تا در مسیر خدمت‌رسانی به محرومان، ایتام و نیازمندان گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و تأمین مسکن محرومان را از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب کمیته امداد برشمرد و اضافه کرد: کمیته امداد هر قدر در حوزه‌های مختلف کارنامه درخشان و ارزشمند دارد به واسطه انفاس قدسی و پاک امام راحل است که با اخلاص تمام نهاد کمیته امداد را تشکیل داد.

حجت‌الاسلام باوقار در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مسئولان و مدیران این نهاد نیز در این ۴۴ سال با اخلاص تمام در صحنه خدمت‌رسانی حاضر بوده و تلاش کردند تا همچون مولای خودشان سیدالشهدا (ع) اخلاص در عمل را فدای برخی از فضاسازی‌های کاذب نکنند.

وی تصریح کرد: به برکت همین اخلاص و نیات پاک است که کمیته امداد توانسته به افتخارات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دست پیدا کرده و زمینه خدمت‌رسانی به محرومان را فراهم کند.

حجت‌الاسلام باوقار با قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان کمیته امداد در خدمت به محرومان و ایتام آل محمد گفت: هر لحظه لحظه این خدمت‌رسانی پاداشی دارد که در جهان دیگر آثار و برکات آن را به عینه مشاهده خواهند کرد.

وی افزود: در این سنگر انسان‌های مخلص صادقانه حاضر شدند تا برای محرومان و رفع نیازمندی آنها گام‌های جدی را بردارند که نمونه موفق آن ایجاد فرصت‌های اشتغال است که با تلاشی مؤثر آغاز شده است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: در کنار اشتغال، مددجویان این نهاد از واحد مسکونی ایمن بهره‌مند می‌شوند که در این زمینه نیز مساعدت‌های خوبی را شاهد و ناظر هستیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا