شهرستان ها

درنای بلژیکی در مکانی امن نگهداری می شود

ساری- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: درنای بلژیکی زیر نظر گروه محیط بانی در مکانی امن و مطابق با پروتکل‌های بین المللی نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عطاء الله کاویان گفت: مکان نگهداری درنای بلژیکی در کنار تالاب فریدونکنار و نزدیک به پاسگاه محیط بانی اوجاکله کاملاً امن است.

وی با بیان اینکه رفتارهای این درنا زیر نظر گروه محیط بانی دائماً رصد می‌شود، افزود: با توجه به علاقه مردم به درنا، هیچ نگرانی درخصوص حفاطت از این درنای بلژیکی وجود ندارد و خطر جانی از سوی مردم یا شکارچیان این درنا را تهدید نمی‌کند.

وی در خصوص فیلم منتشر شده از مکان نگهداری درنا ادامه داد: رؤیا یک درنای پرورشی است و فضایی که اکنون نگهداری می‌شود نیز فضای متفاوتی با محل نگهداری اولیه او در بلژیک نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: رهاسازی درنا در محیط تالابی امکان حفاظت، نگهداری و ردیابی او را سخت می‌کند به همین دلیل پس از مشاوره مستقیم با تیم نگهدارنده او در بلژیک، تصمیم گرفته شد رؤیا در مکانی که شبیه محل نگهداری اولیه او است نگهداری شود.

کاویان مهمترین دلیل همراهی نکردن رؤیا با درنای امید تا سیبری را ناتوانی این پرنده پرورشی در پرواز طولانی مدت دانست و ادامه داد: باید منتظر بازگشت درنای امید به مازندران در پاییز امسال باشیم تا تمرین پروازی این دو پرنده در مدت زمان طولانی‌تری انجام شود.

وی گفت: ما به طور معمول ۱۳۰ روز میزبان درنا هستیم و در زمان حضور درنای امید تلاش می‌شود هماهنگی این دو پرنده و قدرت پروازی درنای بلژیکی نیز بییشتر شود.

رؤیا نام درنای سیبری است که بهمن ماه پارسال برای همراهی امید تک درنای سیبری از گله غربی این جمعیت وارد ایران شد تا با احتمال همراهی دو پرنده این کریدور مهاجرتی همچنان فعال بماند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا