شهرستان ها

در سال آینده حدود ۶ میلیون متر مکعب کمبود منابع آبی در مشهد داریم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه در سال ١۴٠٢ حدود ۶ میلیون متر مکعب کمبود منابع آبی داریم باید در قالب بازچرخانی آب و استفاده از پساب این کمبود را جبران کنیم زیرا چاه‌های کیفی پاسخگو نیاز آبی نیستند و شهرداری نیز توجه زیادی به بازچرخانی آب داشته و دارد.

معاون شهردار مشهد خبر داد؛


به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی در مراسم روز درختکاری اظهار کرد: به رسم هر ساله در نیمه اسفندماه مراسم روز درختکاری را داریم که هدف از برگزاراین مراسم حساس سازی شهروندان به اهمیت فضای سبز و جلب مشارکت شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه عملیات کاشت درخت در شهرداری مشهد محدود به این ایام نیست، افزود: نکته حائز اهمیت این است که با توجه به شرایط اقلیمی به وجود آمده مهمتر از کاشت درخت، نگهداشت درخت اهمیت ویژه‌ای دارد و یکی از ملزومات نگهداشت تامین منابع آبی فضای سبز است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ١۴٠٢ حدود ۶ میلیون متر مکعب کمبود منابع آبی داریم باید در قالب بازچرخانی آب و استفاده از پساب این کمبود را جبران کنیم زیرا چاه‌های کیفی پاسخگو نیاز آبی نیستند و شهرداری نیز توجه زیادی به بازچرخانی آب داشته و دارد.

نجفی ادامه داد: در سنوات گذشته نیز اقدامات خوبی در خصوص بازچرخانی آب صورت گرفته است. در سال جدید نیز احداث دوتصفیه خانه آفتاب و آزادی را در برنامه‌های خود داریم تا کسری منابع آبی را جبران کنیم. از شهروندان خواستاریم در بحث کاشت درخت و استفاده بهینه آبی چنانچه که در منزل خود کولر گازی دارند از درین کولر گازی در تابستان از آبیاری فضای سبز درب منزل خود استفاده کنند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا