شهرستان ها

دسترسی به امکانات آموزشی در مناطق محروم استان سمنان تسهیل شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه این استان با دارا بودن وضعیت سواد مناسب از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: دسترسی به امکانات آموزشی در مناطق محروم استان تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه نرخ با سوادی استان از میانگین کشوری بالاتر است، ابراز داشت: که می‌توان ریشه کنی بی سوادی را در کشور به صورت پایلوت در استان به مرحله اجرا در آورد.

وی ضمن بیان اینکه آمارها حاکی از وضعیت مناسب سطح سواد در استان سمنان به لحاظ فرهنگ غنی منطقه است، افزود: با این وجود می‌طلبد تا تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو شورای آموزش و پرورش برای تحقق امر ریشه کنی بی سوادی در استان با تمام ظرفیت و با جدیت پای کار باشند.

استاندار سمنان ا بیان اینکه در راستای تسهیل دسترسی به امکانات آموزشی و تحصیل در مدارس مناطق محروم و دور افتاده استان اقدامات لازم می‌بایست در دستور کار قرار گیرد، ابراز داشت: هر میزان که بتوانیم در آموزش و پرورش و برای تحصیل نسل فردای کشور سرمایه گذاری کنیم، در آینده بسیاری از مسائل و معضلات جامعه برطرف خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه خیران مدرسه ساز با کمک به نظام و آموزش و پرورش شایان تقدیر هستند، تصریح کرد: قطعاً بدون حضور این خیران بسیاری از امکانات و فضاهای آموزشی به راحتی فراهم نمی‌شد و کار تکمیل پروژه با کندی مواجه بود لذا همواره قدر دان این عزیزان باید باشیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع خرید خدمت نیروهای آموزش و پرورش امری ملی است، افزود: با این وجود در راستای رسیدگی به مطالبات معلمان و پرداخت حق‌الزحمه این افراد، اقدامات لازم در استان نیز انجام خواهد گرفت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا