شهرستان ها

دستورالعمل تشدید مراقبت مالاریا به مراکز درمانی مشهد ابلاغ شد

یک مسئول:

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اهمیت تشخیص و درمان بیماری مالاریا و ارتقا دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی دستورالعمل تشدید مراقبت از این بیماری به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه ابلاغ شده است.


به گزارش ایلنا از مشهد، ایوب توکلیان با بیان اینکه تاخیر در تشخیص بیماری مالاریا عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد خاطر نشان کرد: شایع‌ترین راه انتقال بیماری مالاریا از طریق گزش پشه است و خستگی، درد عضلات، سردرد، تهوع و استفراغ و لرز‌های خفیف از علائم ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود.

توکلیان با بیان اینکه به تمامی مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه ابلاغ شده است که موارد ابتلا به مالاریا در کمتر از ۲۴ ساعت تشخیص و گزارش داده شود تصریح کرد: شروع درمان مالاریا پس از تشخیص و در ۲۴ ساعت اول در مالاریای بدون عارضه و در ۲ ساعت اول در موارد عارضه دار انجام می‌شود.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: زنان باردار، کودکان، افراد مسن و افراد غیر بومی بیش از سایر گروه‌ها در معرض مالاریای شدید و مرگ و میر ناشی از آن قرار دارند.

توکلیان با بیان اینکه آموزش همه همکاران اعم از پزشکان و پرستاران به خصوص در بخش‌های اورژانس و تریاژ در دستور کار قرار گرفته است اظهار کرد: بررسی بیماران تب دار دارای سابقه مسافرت به استان‌های آلوده مانند سیستان بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در تمام مراکز درمانی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی در اجرای اثربخش دستورالعمل‌های مرتبط با انجام آزمایشات ابلاغ گردیده است خاطرنشان کرد: به تمامی مراکز درمانی تاکید شده است که گزارش دهی فوری موارد بیماری را طبق دستورالعمل داشته باشند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا