شهرستان ها

دستگاه قضا با بداخلاقی‌های انتخاباتی برخورد می‌کند

مشهد- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: تخریب، توهین و بداخلاقی‌های انتخاباتی در جریان تبلیغات، برخورد دستگاه قضا را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر مرتضوی صبح یکشنبه در نشست خبری در مشهد، اظهار کرد: سه نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از خراسان رضوی هستند لذا تمهیدات ویژه‌تری برای نظارت بر تبلیغات در استان نسبت به سایر نقاط کشور اندیشیده شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: در جانمایی تبلیغات، جلسات تبلیغاتی و غیره باید مساوات بین ۶ کاندیدا در استان خراسان رضوی رعایت شود.

وی افزود: در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی ابتدا تذکر داده می‌شود اما در صورت تکرار پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: برخورد با تخلفات، قانونی خواهد بود و اجازه تفسیر قانون را نداریم.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در خصوص مقصران احتمالی سیلاب اردیبهشت ماه امسال در مشهد نیز گفت: ٢ معاون از دادستانی مشهد با همکاری اداره کل بازرسی استان در حال جمع آوری مستندات برای شناسایی مقصران احتمالی این حادثه هستند.

٧٨ مرکز مشاوره در استان خراسان رضوی فعال است

وی گفت: سازش پرونده‌های طلاق در مراکز مشاوره دادگستری استان از ١٢ درصد در سال ۱۳۹۵ به ٢٧ درصد رسیده است.

مرتضوی افزود: میزان بازگشت پرونده‌های سازشی نیز حدود یک درصد است و هم اینک ٧٨ مرکز مشاوره در استان خراسان رضوی فعال است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی اضافه کرد: در موضوع نفقه و تمکین نیز ۴۴ درصد پرونده‌ها و در حوزه ملاقات طفل و حضانت ۵٣ درصد پرونده‌ها در خراسان رضوی سال گذشته به سازش ختم شده است.

وی افزود: همچنین در کمیسیون حل اختلاف و حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع در دادگستری استان سال گذشته مشکلات ۶٩٢ واحد تولیدی مشکل دار مرتفع شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا