شهرستان ها

دستگیری ۶۲۴ متخلف در حوزه محیط زیست در فارس

شیراز – مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس گفت: طی سال جاری ۴۹۷ مورد تخلف در حوزه محیط‌زیست ثبت شده که در خصوص این تخلف‌ها ۶۲۴ تخریب کننده محیط زیست دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عطا پور شیرزاد در خصوص این خبر بیان کرد: پایش مستمر، عملکرد پیشگیرانه و کارکردهای بازدارنده از جمله شاخص‌های اصلی کارکردهای یگان حفاظت در استان فارس است.

پور شیرزاد با بیان اینکه با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده یگان حفاظت این اداره در پنج‌ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای عملکرد بهتر و موثرتری در زمینه تخلفات محیط زیستی است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس خاطرنشان کرد: پایش تخلفات شکار و صید غیرمجاز و کشف سلاح‌های مجاز و غیرمجاز و جنگی مهم‌ترین عملکردها در این حوزه است.

به گفته وی، محیط‌زیست استان فارس در کشف سلاح‌های مجاز و غیرمجاز و جنگی با رشد حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پیشرفت داشته است گفت: تعداد تخلفات کشف شده در پنج‌ماهه اول سال جاری حدود ۴۹۷ مورد و تعداد متخلفین دستگیر شده تا کنون نیز ۶۲۴ نفر است.

پور شیرزاد ادامه داد: این افزایش عملکرد بیانگر تلاش بیشتر، انگیزه بهتر و پایش خوب کارکنان اجرایی در مناطق است.

وی افزود: در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی باتوجه به گشت و پایش مداوم مناطق توسط محیط‌بانان و عوامل اجرایی یگان شاهد کاهش تخلفات هم در تعداد پرونده‌های متشکله هم در میزان اراضی تصرف شده هستیم که آمار مربوطه موید این امر است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در کشف تخلفات شکار و صید بخصوص تعداد پرندگان شکار شده و زنده‌گیری شده تعداد ۷۶۲ فرد پرنده از نوع «کبک، تیهو، کبوتر، قمری، کاکلی، دراج، سهره، گنجشک، فاخته، بلبل، دلیجه، سارگپه، مرغ‌بهشتی، پری‌شاهرخ، طاووس، طوطی، فلامینگو، جغد، سبزقبا، بلدرچین، طرقه، مرغ مینا، زاغی» و… از انواع پرندگان، کشف و به طبیعت بازگشته است.

پور شیرزاد اضافه کرد: پستانداران شکار شده و زنده‌گیری شده تعداد ۶۳ فرد، از نوع «آهو، کل، گراز، تشی، قوچ، میش، کفتار، بز، میمون، گرگ، شترمرغ، شغال، خرگوش، بره، بز» و تعداد خزندگان شکار شده و زنده‌گیری شده تعداد ۲۰ فرد از نوع «لاک‌پشت برکه‌ای، لاک‌پشت مهمیز دار، مار پیتون، تمساح پوزه‌کوتاه» است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا