شهرستان ها

دشت قزوین باید به الگوی توسعه کشاورزی در کشور تبدیل شود

قزوین- سرپرست جهاد کشاورزی قزوین، دشت قزوین را بنیانگذار کشاورزی مدرن در کشور دانست و عنوان کرد: این دشت باید به الگوی توسعه کشاورزی در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین عطایی در آئین رونمایی از سند الگوی کشت و انعقاد تفاهم نامه ایجاد دهکده (پردیس) فن‌آوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین که با حضور خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشور برگزار شد اظهار کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت دشت قزوین پایدارسازی این دشت یک اولویت محسوب می‌شود.

وی افزود: با ایجاد یک ساختار اداری و سازمانی برای احیای دشت قزوین بدون شک باید به رشد و توسعه این دشت و اثربخشی آن در کشاورزی کشور امیدوار باشیم.

سرپرست جهاد کشاورزی قزوین این دشت را بنیانگذار کشاورزی مدرن در کشور دانست و عنوان کرد: دشت قزوین باید به الگوی توسعه کشاورزی در کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: توسعه سطح زیر کشت، تغییرات در نوع و روش کشت که همان الگوی کشت است و در نهایت دانش بنیان سازی کشاورزی سه راهبرد مهم برای رسیدن به امنیت غذایی در کشور است.

عطایی در پایان با تاکید بر اهمیت افرایش بهره‌وری با دانش بنیان سازی و نفوذ دانش در کشاورزی یادآور شد: با توجه به پتانسیل‌های بالای قزوین در کشاورزی، جزو هشت استان اولی هستیم که توانسته‌ایم دهکده پردیس فن‌آوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی را در کشور احداث کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا