شهرستان ها

دعای عرفه امروز در ۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه یزد قرائت می‌شود

یزد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در ۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نهم ذی‌الحجه، روز راز و نیاز به درگاه پروردگار است، اظهار کرد: مراسم پرفیض دعای عرفه عصر روز یکشنبه ۲۷ خرداد برگزار خواهد شد.

وی از جمله مکان‌های برگزاری این دعای معنوی و روح‌بخش را امامزاده جعفر(ع)، امامزاده سیدجعفر محمد(ع)، سید نصرالله(ع)، شاهزاده فاضل(ع)، سید الصحرا، سید گلسرخ یزد، امامزاده عبدالله(ع) بافق، بی‌بی خدیجه خاتون(ع)میبد، حوض عباس اردکان، امامزادگان مهردشت ابرکوه، سید کافی اشکذر، سید حسین بندرآباد، سید محمد نیر، سید غیاث الدین مهریز، برشمرد.

صادقی عنوان کرد: زمان شروع این دعا بستگی به ساعت اعلامی هر بقعه دارد اما اغلب برنامه ها از ساعت ۱۶ یا ۱۷ عصر روز یکشنبه (نهم ذی الحجه) آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد مذهبی و فرهنگی، از اجرای طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقاع شاخص استان خبر داد و گفت: برپایی نماز عید قربان، برگزاری جشن‌های عید سعید غدیر، فعالیت مبلغان بومی و اعزامی در امامزادگان، با استفاده از ظرفیت مردمی و هیئت های مذهبی، اجرای برنامه و مسابقه برای کودکان و نوجوانان را از برنامه‌های این اداره کل در بقاع شاخص عنوان کرد که به همت هیئت امنا و خادمان رسمی و افتخاری امامزادگان و پشتیبانی ادارات اجرایی شهرستان‌ها اجرا می شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا