شهرستان ها

دغدغه‌ای در تامین نیروهای کارگری واحدهای صنعتی استان سمنان نیست

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه در استان سمنان ظرفیت‌های خوبی برای تحقق شعار سال وجود دارد، گفت: دغدغه‌ای در تامین نیروهای کارگری واحدهای صنعتی استان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان سمنان به میزبانی سالن جلسات یادگار امام استانداری ضمن بیان اینکه افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی دو مؤلفه حائز اهمیت ایجاد زمینه اشتغال است، ابراز داشت: این موضوعات می‌بایست در تنظیم سند توسعه دانش بنیان استان سمنان لحاظ شود.

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر دغدغه‌ای در بحث نیروهای کارگری واحدهای صنعتی استان وجود ندارد، افزود: در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدامات لازم برای افزایش مهارت و اشتغال این بخش جامعه با برنامه‌ریزی در دستور کار است.

استاندار سمنان با بیان اینکه فعال کردن تعاونی‌های روستایی با بهره‌گیری از حوزه دانش بنیان نیز از مواردی که به صورت ویژه باید در دستور کار باشد، ابراز داشت: این مهم می‌تواند به ایجاد ثروت و اشتغال در روستاها و دوری از خوش نشینی کمک کند.

هاشمی با بیان اینکه اهمیت دادن به مراکز رشد در بحث تحقق شعار سال امری ضروری که برای مساعدت با نخبگان در این حوزه، امکانات موجود استان باید به کارگرفته شود، تصریح کرد: در بحث تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات اقتصادی محل سفر رئیس جمهور به استان نیز باید به صورت ویژه برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان ورود کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به سطح سواد بالا و وجود اساتید و نخبگان برتر استان سمنان اقدامات و برنامه ریزی ها باید به گونه‌ای صورت گیرد تا استان سمنان به عنوان یک استان دانش بنیان شناخته شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا