شهرستان ها

دلسوزی، عدالت و رفتار شایسته بهترین ویژگی‌های مردان امت پیامبر(ص)

زاهدان- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: عدالت، دلسوزی و رفتار خوب سه ویژگی مرد ایده آل از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین منصور باقربیک تبریزی، چهارشنبه شب در همایش خانوادگی طوبی که ویژه تکریم بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن، افزود: در وصف ویژگی‌های یک مرد ایده آل، رسول خدا (ص) فرموده‌اند بهترین مردها از امت من کسی است که دارای سه ویژگی باشد هرکس شاخه دارا باشد باید شکرگزار درگاه خداوند باشند، اولین ویژگی بارز بهترین مردم از امت پیغمبر این است که آنها با خشونت و اهانت با اهل و عیال خود رفتار نمی‌کنند و اهل خشونت و اهانت نیستند.

وی ادامه داد: ویژگی دوم مرد ایده آل از دیدگاه رسول اکرم (ص)، این است که نسبت به اهل و عیال خود بسیار دلسوز باشد، اگر همسر تذکری به همسر و فرزندان خود می‌دهد از سر دلسوزی می‌باشد و خشم و خودخواهی نباشد.

وی سومین ویژگی را عدم ظلم کردن به اهل و عیال خود عنوان کرد و گفت: هر مردی دارای این ویژگی‌ها باشد، قطعاً نمره خوبی از مکتب پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می‌گیرد و هر کس این ویژگی‌ها را دارا نیست، باید برای کسب آنها تلاش کند.

رونمایی از کتابت سوره اسرا بر روی عمامه

یکی از برنامه‌های این همایش، کتابت سوره اسرا بر روی عمامه بود که رمضان نورا، هنرمند اجرا کننده این فعالیت در حاشیه رونمایی از عمامه کتابت شده، در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: در پی اقدام نشریه هتاک فرانسوی شارلی ابدو در توهین به محضر مرجعیت و روحانیت، و راه انداختن پوشش امامه پراکنی، در راستای اعلام انزجار و محکومیت این اقدام، طی یک روز کتابت سوره اسرا را بر روی عمامه‌ای انجام دادم.

شایان ذکر است، مولودی خوانی، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری، اهدا جوایز، اجرای تردستی توسط هنرمند بومی و غیره از سایر برنامه‌های این همایش بوده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا