شهرستان ها

دمای هوا در مشهد به طور نسبی افزایش می‌یابد

مشهد _ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا دوشنبه هفته آینده به طور نسبی مقدار جزئی افزایش دما در مشهد خواهیم داشت و هوای گرم در مشهد ماندگار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیدا فاروقی اظهار کرد: با بررسی و نقشه‌های مدل هواشناسی، ضمن ماندگاری هوای گرم و افزایش نسبی دما، پدیده جوی غالب در سطح استان تا دوشنبه هفته آینده، تغییرات در شدت و سرعت وزش باد خواهد بود که به تناوب در اکثر نقاط استان، به‌خصوص نواحی بادخیز و مستعد، وزش باد شدید لحظه‌ای توأم با گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و با احتمال بروز خسارت خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین از عصر امروز در نواحی مرتفع و کوهستانی شمالی و غربی به ویژه دامنه‌های بینالود افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعدوبرق دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: امروز دمای هوای مشهد ۳۷ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده و تا دوشنبه هفته آینده به طور نسبی با ماندگاری هوای گرم در مشهد به ۴۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

فاروقی گفت: دمای فعلی مشهد ۳۳ درجه بوده که برای امروز دمای حداکثر ۳۷ درجه و در سردترین ساعات امشب ۲۳ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته از بجستان با ۶۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۴۴ درجه گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. دمای هوای مشهد در همین مدت بین ۲۳ و ۳۸ درجه بالای صفر بوده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا