شهرستان ها

دولت مردمی چوب ندانم‌کاری‌ دولت‌های گذشته را می‌خورد

اردبیل- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور شبانه‌روز برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند اما دولت مردمی سیزدهم چوب اشتباهات و ندانم‌کاری‌ دولت‌های گذشته را می‌خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی عصر چهارشنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: مردم به معنای واقعی در تنگنای معیشتی و اقتصادی به سر می‌برند و گذران زندگی برای آنها سخت شده است.

وی تصریح کرد: در بررسی بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق که بنده نیز حاضر خواهیم بود، تلاشمان بر این است تا دغدغه‌ها و مشکلات مردم را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار دهیم تا بیش از این کمر مردم در مقابل هجمه‌های اقتصادی نشکند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مدیران اقتصادی به ویژه رئیس کل بانک مرکزی در بی‌توجهی به افزایش سرسام‌آور قیمت سکه، دلار، خودرو و سایر نیازمندی‌ها و مایحتاج ضروری مردم افزود: باید متولیان حوزه اقتصادی در دولت و سازمان‌های مختلف پاسخگو باشند که چرا این شرایط سخت برای مردم به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: هر چند تشدید تحریم‌ها بر اوضاع نابسامان اقتصادی کشور تأثیر گذاشته اما برخی سو مدیریت‌های داخلی نیز بر دامنه این مشکلات افزوده است.

وی به هماهنگی و همسویی دولت، مجلس و قوه قضائیه بعد از گذشت ۴۳ سال اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی کامل کارها به پیش می‌رود اما باید فکری اساسی برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم داشته باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند رئیس جمهور مردمی شبانه‌روزی تلاش می‌کند اما دولت سیزدهم چوب اشتباهات دولت گذشته را می‌خورد چرا که در چهار سال دولت گذشته بسیاری از کارها و مسیرها به خطا رفته است.

وی اصلاح امور در حوزه اقتصادی را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از تنگناهای معیشتی و مالی به شدت نگران هستند و ما سعی خواهیم کرد در بودجه سال آینده به افزایش منابع کمیته امداد در مساعدت برای خانواده‌های نیازمند تدبیری مناسب بیندیشیم.

حجت‌الاسلام موسوی امر زکات را فریضه واجب الهی و هم ردیف با نماز عنوان کرد و افزود: پرداخت زکات نه تنها زمینه همدلی و همراهی بیشتر را فراهم می‌آورد بلکه بستر رفع فقر و خلأهای اقتصادی را نیز زمینه‌ساز خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات مدیران و معاونان کمیته امداد کشور و استان اردبیل در جمع‌آوری زکات و هزینه‌کرد آن در بخش محرومیت‌زدایی و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به توسعه و ترویج امر زکات و تکریم فعالان این عرصه کمکی مؤثر خواهد کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا