شهرستان ها

دومین شهید حادثه تروریستی حرم شاه چراغ(ع) که بود

شیراز-شهید «محمد جهانگیری» دومین شهید حادثه تروریستی ۲۲ مرداد حرم حضرت شاهچراغ (ع)، یکی از فعالین گروه های جهادی و خدمت رسانی در نقاط محروم استان فارس بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهید محمد جهانگیری متولد ۲ بهمن سال ۱۳۷۶ شهرستان مرودشت بود. پدرش کارمند کارخانه آزمایش بود. وی از کودکی به مسجد و نماز جماعت علاقمند شد و همین موضوع موجب شد در نوجوانی و جوانی به عنوان یکی از فعالین فرهنگی پایگاه حمزه سیدالشهدا مسجد امام رضا (ع) شهرستان مرودشت شناخته و معرفی شود.

فعالیت وی در هیأت مذهبی و خدمت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) فقط مختص شهرستان مرودشت نبود چرا که محمد جهانگیری در سال‌های گذشته یکی از فعالین و چهره‌های نام‌آشنای موکب‌های «باب‌الحوائج و شهید جابر» شهرستان مرودشت در مسیر پیاده روی اربعین بود و هر آنچه در توان داشت در مسیر عشق به سرور شهیدان امام حسین (ع) در طبق اخلاص گذاشته بود.

وی در دانشگاه نیز در رشته کاردانی عمران و کارشناسی حسابداری تحصیل کرد. آشنایی و فعالیت او در کارهای عمرانی و فنی باعث شد خیلی زود جذب گروه‌های جهادی خدمت رسانی به محرومین جامعه شود و در نقاط کم برخوردار شهر یا روستا از جوشکاری گرفته تا هر خدمتی که می‌توانست انجام می‌داد.

سال ۱۳۹۹ ازدواج کرد و مدتی بعد در گردان امام علی (ع) مشغول به خدمت شد. ۲۲ مرداد نیز در راه دفاع از حریم حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) توسط دشمن تکفیری به شهادت رسید و برای همیشه نامش در تاریخ جاودانه شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا