شهرستان ها

دو برابر متوسط جهانی مصرف آب داریم



مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: امروز وضعیت منابع آب جزو مهمترین مسایل کشور و شاخص‌های توسعه است و کشور ما در حالی که یک سوم میانگین بارش را دارد، اما دو برابر متوسط جهان مصرف داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، یوسف غفارزاده بعد از ظهر امروز در آئین اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای «آب در آیینه رسانه» با تاکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف آب، افزود: مدیریت مصرف آب از احداث چندین سد و تامین منابع جدید آب بهتر است.

وی ادامه داد: همیشه وقتی کمبود آب داشتیم، دنبال تامین منابع آب رفتیم اما تا کی می‌توانیم منابع جدید اضافه کنیم؟ ما امروز چاره ای جز مدیریت مصرف آب نداریم و چاره‌ای جز این نداریم که از داشته های خودمان حفاظت و بهره‌برداری درست انجام بدهیم.

غفارزاده گفت: کشوری که در جغرافیای خشک و نیمه خشک است، چرا باید میانگین مصرف آن دو برابر جهانی باشد؟ 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف، تاکید کرد: این مهم همدلی و فرهنگ‌سازی عمیقی را می‌خواهد و نقش رسانه‌ها در این خصوص بسیار مهم است، اگر مدیریت مصرف داشته باشیم، معادل ساخت چندین سد جدید و تامین منابع آب جدید است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف آب، افزود: مدیریت مصرف آب از احداث چندین سد و تامین منابع جدید آب بهتر است.

غفارزاده در خاتمه افزود: جشنواره رسانه‌ای آب در آیینه رسانه یک قدم بزرگ و رو به جلو در فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف است و من از هیات اجرایی و داوران و پدیدآورندگان آثار این جشنواره تشکر می‌کنم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا