شهرستان ها

ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در لرستان/ میوه عید و رمضان تأمین می‌شود

خرم‌آباد – رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ذخیره‌سازی کالاهای اساسی موردنیاز در استان، از تأمین میوه شب عید و ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز شنبه در ستاد تنظیم بازار لرستان، اظهار داشت: میزان تولید تخم‌مرغ ۹ هزار و ۵۰۰ تن بوده که ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته‌ایم.

وی به موجودی کالاهای اساسی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو هزار تن برنج، هزار و ۳۲ تن شکر، ۹۷ تن گوشت قرمز، ۴۶۵ تن مرغ منجمد، هزار و ۲۰۰ تن ذرت، ۲۶ هزار تن جو وارداتی، هزار و ۵۰۰ تن کنجاله سویا و ۲۲۶ هزار تن گندم موجودی انبارهای استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۲۰۰ تن برنج، دو هزار و ۱۰۰ تن شکر، هزار و ۱۳۰ تن مرغ، ۳۲۷ تن گوشت قرمز توزیع شده است.

شاهرخی در مورد تأمین میوه شب عید و ماه رمضان، گفت: برنامه‌ریزی ما تأمین ۳۰۰ تن پرتقال، ۲۰۰ تن سیب و ۱۰ تن خرما است.

وی با بیان اینکه استان در زمینه تولید تخم‌مرغ رشد مطلوبی داشته است، گفت: میزان تولید تخم‌مرغ در استان ۹ هزار و ۵۰۰ تن بوده که ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته‌ایم و از ابتدای سال تاکنون روزانه ۱۷۵ تن مرغ تولید شده که ۵۰ تا ۵۵ تن بیشتر از نیاز استان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در زمینه نظارت بر کالاهای اساسی در بازار گفت: در مجموع ۵۰ اکیپ در این سازمان کار نظارت و بازرسی را در سطح استان را بر عهده داشته‌ایم و رتبه اول را در زمینه بررسی شکایات مردمی کسب کرده‌ایم.

شاهرخی به تعداد بازرسی انجام شده سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: ظرف این مدت ۶۱ هزار و ۱۹۱ بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل چهارهزار و ۲۴۳ پرونده به ارزش ریالی ۳۷ میلیارد تومان شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۲ مورد کشفیات از جمله روغن، برنج و آرد داشته‌ایم، همچنین ۱۰۰ پلمپ را ظرف این مدت انجام داده‌ایم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا