شهرستان ها

ذخیره‌سازی ۱۷۰۰ نمونه خون بندناف در لرستان

سرپرست جهاد دانشگاهی استان خبر داد؛

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان از ذخیره سازی بیش از ۱۷۰۰ نمونه خون بند ناف در استان خبر داد .


به گزارش ایلنا، فرهاد فرامرزیان در طرح شمیم خدمت که در مصلای الغدیر خرم آباد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جهاد دانشگاهی لرستان در تحقق بندگام دوم انقلاب، جنگ شناختی و ترکیبی، بسترسازی جهت ترویج ارزش‌های متعالی و فرهنگ انقلابی توانسته از طریق دو رسانه ایسنا و ایکنا، به ترویج فرهنگ خودباوری از طریق ایجاد بستر حمایت از نخبگان، متخصصان و … اقدام کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه پژوهشی گفت: معاونت پژوهشی این واحد بر اساس پتانسیل و ظرفیت‌های استان در قالب سه مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی، مطالعات شهری و دفتر نمایندگی بند خون بند ناف رویان فعالیت دارد.

فرامرزیان  با بیان اینکه جهاد دانشگاهی لرستان با داشتن ۳۰۰۰ متر مربع فضای گلخانه‌ای و ۲.۶ هکتار فضای باز اقدام به راه‌اندازی مزرعه گیاهان دارویی در بام لرستان کرده، افزود: عمده‌ترین فعالیت تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان در بخش تولید انواع نشاء، اسانس‌ و عصاره گیری و ارائه این محصولات است.

این مقام مسئول از آمادگی کامل این نهاد جهت  ارائه خدمات به تمامی دستگاههای اجرایی و فعالین حوزه شهرک‌های گلخانه‌ای خبر داد و بیان کرد: این محصولات جهاد دانشگاهی لرستان به استان‌هایی نظیر خوزستان، کردستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، فارس و خراسان رضوی صادر می‌شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان به دیگر حوزه فعالیت این واحد اشاره کرد و گفت: دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در سال ۱۳۸۹ در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان راه‌اندازی و تاکنون بیش از ۱۷۰۰ نمونه خون بند ناف استان توسط این دفتر ذخیره‌سازی شده است.

فرامرزیان اضافه کرد: عمده فعالیت‌های مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری جهاد دانشگاهی لرستان تهیه طرح‌های پژوهشی با محوریت مطالعات گردشگری، طرح‌های هادی روستایی، مطالعات شهری و منطقه‌ای، مخاطرات محیطی، تهیه بانک‌های اطلاعاتی برای دستگاه‌های کارفرمایی مانند استانداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان هواشناسی، اداره کل میراث فرهنگی و  شرکت آب منطقه‌ای است.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های مرکز رشد جهاد دانشگاهی  لرستان با بیان اینکه این مرکز به دنبال جذب صاحبان ایده و فکر و هدایت و راهنمایی آنان در تبدیل ایده‌های آنان به محصول تجاری‌سازی و تولید انبوه است، تصریح کرد: ۴۱ واحد در این مرکز مستقر هستند که زمینه فعالیت آنها صنعت، فناوری اطلاعات، عمران، تجهیزات پزشکی، برق و کشاورزی است.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: مرکز رشد جهاد دانشگاهی علاوه بر حمایت از این واحدها دوره‌های آموزشی مرتبط و طرح‌های توانمندسازی را برای آنها برگزار کرده است.

وی به فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی لرستان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این مرکز در سال ۹۷ بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت، توسط جهاد دانشگاهی استان تاسیس شد، اظهار کرد: خوشبختانه راه‌اندازی این مرکز تحول بزرگی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان ناباروری لرستان و سایر استان‌های غربی کشور ایجاد کرد و زندگی بسیاری از خانواده‌هایی که چشم انتظار فرزند هستند را شیرین کرده است.

فرامرزیان به خدمات مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر این مرکز مجموعه‌ای کامل با کادر مجرب است و به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی جزو مراکز شاخص درمان ناباروری محسوب می‌شود؛ تاکنون بیش از ۶۵۰۰ پرونده زوج‌های نابارور در این مرکز تشکیل شده است.

وی گفت: درصد موفقیت در این مرکز درمان ناباروری ۶۰ درصد بوده و این گامی بزرگ در جهت رفع مشکل ناباروری  چه در استان و چه استان‌های همجوار نظیر کرمانشاه، ایلام، خوزستان و همدان است.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه افزود: ۴۶۹ دانشجو در مقطع کاردانی و در رشته‌های مددکاری اجتماعی، تربیت مربی پیش دبستانی، فناوری اطلاعات، برنامه‌سازی، کامپیوتر، نرم‌افزار، امور بانکی، عمران، نگهداری و مرمت ساختمان، معماری شهری، باغبانی، گیاهان دارویی، حسابداری مالی، حقوق قضایی، علوم ثبتی و علوم فرهنگی و ۴۶۷ نفر در مقطع کارشناسی و در رشته‌های مددکاری اجتماعی، تربیت مربی پیش دبستانی، مدیریت شعب بانک، مهندسی، فناوری اطلاعات ، مهندسی عمران، ساختمان سازی،حقوق قضایی، علوم ثبتی و مدیریت امور فرهنگی در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا