شهرستان ها

رازیانه رزن در مسیر فرآوری و صادرات

همدان- فرماندار رزن با اشاره به تصمیم های صورت گرفته برای ایجاد انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان در رزن، گفت: به دنبال ایجاد واحدهای فرآوری و دارویی برای محصول صادراتی رازیانه هستیم.

علی اصغر غفاری پاک در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در شهرستان رزن سعی بر آن است تا بتوانیم از ظرفیت‌های کشاورزی استفاده کنیم، عنوان کرد: در این زمینه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان رزن تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به رازیانه به عنوان محصول تولیدی کشاورزی مختص شهرستان رزن، اظهار کرد: رازیانه محصولی صددرصد صادراتی و دارویی است که به صورت خام و فرآوری نشده از شهرستان خارج می‌شود؛ بدین ترتیب به دنبال این هستیم تا کارخانه‌ای را برای فرآوری این محصول در حوزه‌های مختلف ایجاد کنیم.

فرماندار شهرستان رزن خاطرنشان کرد: در این زمینه تعاون روستایی قول‌های مساعدی داده و با بنیاد برکت نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه از سوی نماینده شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری‌هایی برای ورود شرکت‌های دارویی در این زمینه صورت گرفته، خاطرنشان کرد: هم چنین در این شهرستان گلخانه‌های فعالی وجود دارند که می‌توانند در زمینه تولید و اشتغال رزن مؤثر باشند.

غفاری پاک در ادامه این گفتگو با بیان اینکه در شهرستان رزن بالغ بر ۲۶ هکتار گلخانه وجود دارد، اظهار کرد: تعداد ۲۶۰ نیروی فعال در این گلخانه‌ها حضور و فعالیت دارند.

فرماندار شهرستان رزن با اشاره به اینکه حدود یک هزار تن محصول گلخانه‌ای اعم از گوجه فرنگی و فلفل در این گلخانه‌ها تولید می‌شود؛ گفت: یک سرمایه گذار هم اکنون در شهرک صنعتی در حال ایجاد دو واحد گلخانه‌ای ۱۷ هکتاری است.

گلخانه‌های رزن به ۷۰ هکتار خواهند رسید

وی تصریح کرد: هدف گذاری ما در این زمینه رسیدن به ۷۰ هکتار گلخانه‌ای برای دو سال آینده است؛ بدین ترتیب باید زیرساخت‌ها و آب مورد نیاز در این زمینه تأمین شود.

غفاری پاک با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: برای این منظور با پیگیری‌های به عمل آمده، تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ و تسهیلات مربوطه را شاهد خواهیم بود و در امتداد آن نیز، بسته بندی و جمع آوری محصولات صیفی و باغی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان رزن در این راستا، از صادرات صورت گرفته در این عرصه نیز خبر داد و گفت: هم اکنون این محصولات از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی به دبی و روسیه صادر می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا