شهرستان ها

راه‌اندازی اولین دستگاه سیمولیشن شمال در بیمارستان بابلسر

بابلسر- اولین دستگاه سیمولیشن شمال کشور از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیمارستان شهید رجایی بابلسر راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل شامگاه جمعه در حاشیه راه اندازی اولین دستگاه سیمولیشن شمال کشور در بابلسر افزود: در راستای سیاست‌های دولت خدمتگزار و به جهت عدالت در دسترسی به خدمات تشخیصی و درمانی و نیز کاهش پرداخت از جیب مردم، خرید و راه اندازی اولین و تنها دستگاه سی تی سیمولاتور شمال کشور، به منظور شبیه سازی درمان بیماران سرطانی در بیمارستان شهید رجایی بابلسر توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد.

وی افزود: هزینه این دستگاه در بازار آزاد حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است که دانشگاه علوم‌پزشکی بابل توسط هیأت امنای ارزی آن را تهیه و نصب کرد و علاوه بر این، مبلغ ۶۵ میلیارد ریال برای راه‌اندازی بخش و خرید تجهیزات جانبی این دستگاه هزینه شده است.

وی گفت: این دستگاه ۲۰ اسلایس ساخت کمپانی زیمنس است که مجهز به لیزرهای پیشرفته به منظور افزایش دقت و سهولت شبیه سازی درمان می‌باشد.

مظفرپور ادامه داد: اولین مرحله در پروسه درمان بیماران نیازمند رادیوتراپی، تصویربرداری از بیمار است، که تصویربرداری با این دستگاه، به دلیل استفاده از نرم افزار شبیه ساز، تأثیری مستقیم بر افزایش کیفیت تشخیص، کیفیت درمان بیماران و کاهش عوارض درمان خواهد داشت.

به گزارش مهر، بیمارستان شهید رجایی بابلسر یکی از هفت بیمارستان تابعه دانشگاه علوم‌پزشکی بابل است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا