شهرستان ها

راه‌اندازی جاده جایگزین هواسان از الزامات ساخت سد هواسان بود

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به افتتاح جاده ۱۲ کیلومتری محور سرپل ذهاب به ازگله، گفت: راه اندازی جاده جایگزین هواسان از الزامات در ساخت سد هواسان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح جاده ۱۲ کیلومتری محور سرپل ذهاب به ازگله که با حضور مسئولین و عوامل اجرای این پروژه برگزار شد، اظهار کرد: رسیدگی به مطالبات و توقعات مردم یکی از وظایفی است که بر عهده مسئولین قرار گرفته اما قدرشناسی وظیفه‌ای است که همه ما هم در جایگاه شهروندی هم در جایگاه مسئولیتی باید به آن عمل کرد.

وی افزود: مهار آب‌های گذران استان کرمانشاه یکی از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد که با توجه به نیاز استان به استفاده بهتر از منابع آبی و مهار آب‌هایی که از مجموعه استان خارج می‌شود و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد را برای راه اندازی سد هواسان را در دستور کار قرار دادیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مهار آب‌های آزاد در استان یکی از اهدافی است که باید برای آن تلاش شود، تصریح کرد: سد هواسان یکی از سدهایی است که اهمیت راهبردی برای استان کرمانشاه خواهد داشت که تأمین و تنظیم آب استان، کمک به کشاورزان و دامداران همچنین فعالیت‌های صنعتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

صحرایی با اشاره به اینکه راه اندازه و احداث سد هواسان تاکنون مورد بی‌توجهی قرار گرفته، بیان کرد: اما باید با توجه به لزوم احداث این سد تلاش‌های بیشتری برای قرار گرفتن در ردیف‌های اعتباری مناسب و تخصیص بودجه کافی برای تسریع در روند ساخت آن انجام گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به طراحی ساخت سد هواسان جاده قبلی در محور سرپل ذهاب به ازگله زیر آب قرار می‌گیرد به لحظه جاده جدیدی به عنوان جایگزین در نظر گرفته شد و با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید تا از این به بعد جایگزین مسیر تردد قبلی مردم باشد.

استاندار کرمانشاه به لزوم احداث جاده هواسان تاکید و عنوان کرد: بر اساس اهمیت احداث این جاده امروز این مسیر با کیفیت خوب و جانمایی مناسب یا طول ۱۲ کیلومتر به بهره برداری رسید.

صحرایی در پایان به شروع عملیات احداث جاده جایگزین هواسان از سال ۱۳۹۵ تاکید کرد و گفت: در روند احداث جاده جایگزین هواسان سه میلیون متر مکعب خاکبرداری شده که یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر از آن در سنگ بوده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا