شهرستان ها

راه‌اندازی خانه هوشمند برای اولین بار در اردبیل

اردبیل- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل از راه اندازی خانه هوشمند با هزینه کرد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اولین بار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم یونسی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانه هوشمند برای اولین بار در استان اردبیل با هزینه کرد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار راه اندازی می‌شود که با راه اندازی آن رشته‌های سرآمدی مانند آسانسور، پی. ال. سی، نجاری، خراطی، تعمیر لوازم خانگی، هوشمندسازی ساختمان و کنترل از راه دور با استانداردهای لازم آموزش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیصی تجهیزات خریداری شده و در هفته آتی نیز آگهی مناقصه با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین طی یک سال گذشته تاکنون ۷۰ مجوز آموزشگاه آزاد در رشته‌های آرایش و پیرایشی، خدمات کشاورزی و صنعت ساختمان و گوهرتراشی صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل از تعهد اشتغال این سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سامانه کشوری رصد تعهد اشتغال اداره کل فنی و حرفه ای استان ۱۳۰ نفر اعلام شده بود که با افزایش ۵ نفر جمعاً ۱۳۵ نفر اشتغال محقق شد.

یونسی با اشاره به تحقق سقف تعهدات آموزشی در بخش خصوصی و دولتی در سال گذشته، افزود: ۳ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت در بخش دولتی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت در بخش خصوصی محقق شد که در بخش خصوصی ۷۰۰ نفر ساعت افزایش داشتیم و همچنین دوره کاربینی و تجربه اندوزی برای اولین بار در استان اردبیل در سال گذشته جهت به‌روز کردن دانش مربیان کشاورزی برگزار شد.

وی به راه اندازی دو کارگاه جدید تعمیر پکیج و کشت هیدروپونیک به ترتیب در مشکین‌شهر و سرعین اشاره کرد و گفت: امسال در اقدامی بی سابقه ۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۲ میلیارد تومان اعتبار جاری از محل مولدسازی به استان اردبیل اختصاص یافته است که رفع نواقص سایر مراکز آموزشی در سطح استان و تکمیل مرکز جعفرآباد و آموزش و خرید مواد مصرفی را در دستور کار خود خواهیم داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا