شهرستان ها

راه‌حل تمام مسائل سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال است

زاهدان – استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راه‌حل تمام مسائل استان ایجاد اشتغال است، گفت: افزایش صادرات بالا بردن ظرفیت تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس‌خیابانی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راه‌حل تمام مسائل استان ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: افزایش صادرات بالا بردن ظرفیت تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ابزارهای توسعه صادرات شامل برگزاری نمایشگاه‌ها، ارتباط با تجار و اعزام هیأت‌های تجاری به مناطق مختلف است، افزود: توجه به اقلام صادراتی، بازارهای هدف صادراتی و اینکه کدام محصول صادر شود و چه برندی ذائقه مشتری بوده از اهداف کارگروه توسعه صادرات است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا می‌خواهیم به این معنی اقتصادی می‌خواهیم که تولید و تکنولوژی برای خودمان باشد اما کالایی که تولید می‌کنیم به همه جای دنیا برود.

سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: طی ۱۱ ماه نخست امسال مجموع صادرات و ترانزیت داخلی صورت گرفته از گمرگات و بازارچه‌های مرزی استان به رقم بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

ایرج حسن پور ادامه داد: در این مدت اقلامی از جمله مصالح ساختمانی، میوه، نخود خام، گاز، گوگرد، خرما و صیفی‌جات، پودرماشین لباسشویی، قیر، محصولات سرامیکی و کیسه پلاستیکی به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها صادر شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا