شهرستان ها

راهپیمایی اربعین نشانه‌ای از وحدت مسلمانان در دنیای کنونی است

کاشان – رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین نشانه‌ای وحدت مسلمانان و شکست توطئه‌های دشمن در تفرقه بین شیعیان و اهل سنت است.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به کنگره عظیم جهانی اربعین حسینی اظهار داشت: این رویداد بزرگ آنچنان شکوهمند است که از آن به عنوان یکی از نشانه‌های ظهور حضرت حجت (عج) نام برده می‌شود.

وی با اشاره به حضور همه اقشار و آحاد مردم از سراسر جهان در این همایش بزرگ ابراز داشت: راهپیمایی اربعین مخصوص شیعیان نیست بلکه اهالی سنت و حتی مسیحیان نیز در آن به اشکال گوناگون شرکت می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نماد و نشانه‌ای از وحدت بین شیعیان و اهل سنت است، تصریح کرد: دشمنان غربی و صهیونیستی تلاش زیادی برای تفرقه بین شیعه و سنی می‌کنند ولی این کنگره بزرگ نشان داده است که تمام این تلاش‌ها شکست خورده است.

وی با بیان اینکه اهالی سنت در پذیرایی از شرکت کنندگان در اربعین حسینی حضوری فعال دارند، گفت: اهالی سنت همانند با شیعیان اهل بیت را دوست و به آنها ارادت دارند.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه دشمن به هر طریق ممکن در تلاش است تا این رخداد و رویداد جهانی را تحت شعاع قرار دهد، تاکید کرد: متأسفانه یک سری افراد ناآگاه نیز همسو با دسیسه‌های دشمن در این راه قدم بر می‌دارند که لازم است توجیه شوند.

وی با اشاره به حضور گسترده مواکب در پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد: این مواکب تماماً مردمی و با هزینه خیرین و نذورات مردم اداره می‌شود که این نشان از علاقه شدید مردم به خاندان عصمت و طهارت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه باید از فضای دوستی و مودت ایجاد شده در اربعین حسینی در جهت اعتلای فرهنگ شیعه در جهان استفاده کرد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به این هدف فعالیت رسانه‌ای و ترویج این رویداد بزرگ در شبکه‌های اجتماعی است.

وی همچنین با بیان اینکه راهپیمایی جهانی اربعین بزرگترین رویداد مردم محور جهان است، گفت: در این رویداد بزرگ لازم است یاد شهیدان مدافع حرم و بخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که عمر خود را در جهت امنیت زوار اباعبدالله الحسین (ع) صرف کردند به نیکی یاد کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا