شهرستان ها

راهی جزکارآمد کردن اقتصاد نداریم/ضرورت شفافیت مالی گروه های جهادی

بیرجند-معاون هماهنگ کننده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با اشاره به اینکه راهی جز کارآمد کردن اقتصاد نداریم، گفت: یکی از نکات بسیار مهم شفافیت مالی گروه های جهادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید ضیاء الدین حزنی در آیین اتمام و بهره برداری از ۵۲۴ طرح محرومیت زدایی، عمرانی و امنیت غذایی، اشتغال‌زایی و ۴۸۱ سری جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری به مناطق محروم خراسان جنوبی با اشاره به سخنانی از امام علی (ع) به مالک اشتر اظهار کرد: امام به مالک اشتر فرمودند که ای مالک ویرانی زمین از تنگدستی مردم حاصل می‌شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه بیان کرد: همچنین امام خمینی تأکید داشتند که همه کوشش ما باید برای رفاه طبقات محروم جامعه باشد و وصیت کردند که خیر دنیا و آخرت در رسیدگی به حال محرومان است.

اهداف پروژه‌های محرومیت زدایی

سردار حزنی گفت: پیوند مردم با نظام، ارتقاء سطح امنیت پایدار، کمک به دولت در سازندگی، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاها به شهرها و مهیا نمودن زمینه کار و اشتغال در مناطق محروم از جمله اهداف اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه است.

وی با تأکید بر اینکه راهی جز کارآمدکردن اقتصاد کشور نداریم، ادامه داد: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات موضوع بیکاری است که باید با برنامه ریزی دقیق و همدلی و پشتکار این معضل را حل کنیم.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی با اشاره به معضلات اجتماعی چون طلاق و اعتیاد، بیان کرد: باید بررسی کنیم که چه علل و عواملی موجب از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود و با ترویج ازدواج آسانی و آگاهانه خانواده‌هایی مستحکم را رقم بزنیم.

توزیع جهیزیه در راستای ازدواج آسان

سردار حزنی با بیان اینکه تلاش ما بر این است با توزیع جهیزیه در زمینه ازدواج آسان قدم برداریم، گفت: همانگونه که در خراسان جنوبی امروز توزیع جهیزیه را در مناطق محروم خراسان جنوبی را داریم در سایر استان‌های کشور نیز این برنامه اجرایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سازمان و مسئولی که با مردم است، پایانی ندارد، اظهارکرد: در نظام جمهوری اسلامی هر کسی که پشت میزی نشسته باید بداند که همین میز زمینه آزمایش اوست و باید بودن با مردم را جدی بگیرد.

ضرورت همراهی با مردم

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی گفت: علت موفقیت ما در سال‌های دفاع مقدس همراهی و بودن در کنار مردم بود و امروزه نیز هر کار که انجام می‌دهیم باید ببینیم چه میزان به نفع مردم محروم است.

سردار حزنی با اشاره به سختی از شهید حسن طهرانی مقدم بیان کرد: این شهید بیان می‌داشت که تنها انسان‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند که جمله بسیار دقیقی است.

وی با اشاره به اینکه رفع معضلات و مشکلات با همدلی و همکاری مستمر میسر می‌شود، یادآور شد: سپاه با همه دولت‌ها، وزرا و… در راستای رفع مشکلات مردم همکاری دارد و همواره نیز در این مسیر حرکت کرده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی یادآور شد: زمانی که مردم از ما مسئولان راضی باشد کارمان اهمیت پیدا می‌کند.

ضرورت شفافیت مالی در گروه‌های جهادی

سردار حزنی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی باید شفافیت مالی داشته باشند، افزود: هر گروه جهادی باید یک شناسنامه داشته و با تقسیم کار در راستای حل مسائل هر منطقه جغرافیایی قدم بردارد.

سردار حزنی تأکید کرد از هر طرحی که موجب ماندگاری روستایی در روستا می‌شود حمایت می‌کنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا