شهرستان ها

راه اندازی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف در شمال اردبیل

اردبیل-رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت:راه‌اندازی شعبه بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در شهرستان‌های پارس‌آباد و گرمی از اولویت‌های توسعه‌ای جهاد دانشگاهی استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی ظهر سه شنبه در جلسه هم‌اندیشی توسعه فعالیت‌های بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در استان اردبیل که با حضور مسئول امور نمایندگی‌های شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در دفتر نمایندگی این بانک در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: تلاش جهاد دانشگاهی برای بهره‌مندی مردم از خدمت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی قابل قبول بوده و فعالیت‌های دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان اردبیل رضایت بخش است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی برای معرفی و نهادینه‌سازی بهره‌مندی مردم از خدمت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف تلاش می‌کند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: در سال‌های گذشته برای توسعه فعالیت‌های این بانک در استان و اطلاع‌رسانی در این زمینه، سمینار، همایش و نشست‌های تخصصی و تبلیغات محیطی انجام شده است.

رسولی راه‌اندازی شعبه بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در شهرستان‌های پارس‌آباد و گرمی را از اولویت‌های توسعه‌ای جهاد دانشگاهی استان اردبیل اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر این نهاد خود را برای افزایش تعداد نمونه‌های خون بند ناف ذخیره شده و ارتقای میزان استقبال مردم از این خدمت به کار گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: این نهاد به دنبال ارائه خدماتی است که دارای ارزش علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد که ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف همه این ارزش‌ها را دارد.

رسولی با بیان اینکه ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف، کاری ارزشمند و تاثیرگذار در درمان برخی بیماری‌ها است، اضافه کرد: فعالیت این بانک از سال ۱۳۸۷ در استان اردبیل آغاز و تاکنون بیش از ۲ هزار نمونه از اردبیل در این بانک ذخیره شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا