شهرستان ها

راه اندازی سریع آزاد راه شیراز – اصفهان صیانت از حقوق عامه است

شیراز – رئیس کل دادگستری فارس گفت: با توجه به منفعت عمومی جامعه از راه اندازی آزادراه شیراز – اصفهان، پیگیری رفع موانع در راستای تکمیل این شاهراه مواصلاتی، مصداق صیانت از حقوق عامه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کاظم موسوی در بازدید از روند تکمیل پروژه آزادراه شیراز به اصفهان بر پیگیری رفع موانع این طرح ملی در کارگروه صیانت از حقوق عامه دادگستری استان فارس تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه عظیم ملی آزادراه شیراز به اصفهان تأثیر بسزایی در حمل و نقل جاده‌ای استان دارد و علاوه بر تسریع فرایند توسعه استان زمینه کاهش هزینه‌های سفر و همچنین پیشگیری از برخی خسارات مالی و جانی را در پی خواهد داشت، گفت: پیش از این نیز در راستای حفظ منافع عمومی، دادستانی در بحث جلوگیری از تصرف زمین‌های حاشیه آزاد راه توسط افراد سودجو ورود جدی داشته و این نظارت در قالب تذکرات پیشگیرانه به مسئولان ذیربط نیز ابلاغ شده است.

موسوی، رفع موانع حقوقی و قضائی در مسیر اجرای این پروژه را در مد نظر دادگستری استان خواند و تصریح کرد: ظرفیت‌های قانونی در راستای تملک اراضی و فراهم شدن مقدمات عملیات اجرایی قطعه ۸ این آزاد راه به کار گرفته شد.

این مقام ارشد قضائی استان بر نظارت بیشتر نهادهای متولی امر زمین در جهت جلوگیری از دست درازی سودجویان به اراضی حاشیه‌ای آزاد راه تأکید کرد و گفت: گشت‌های مراقبتی طبق تکلیف قانونی باید از هر گونه تعرض به این اراضی جلوگیری کنند و نهادهای متولی نیز آغاز هر گونه عملیات اداری در راستای تغییر کاربری اراضی حاشیه‌ای آزاد راه را به دادستانی مرکز استان و یا معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اطلاع دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس بر برخورد سریع و قاطع دستگاه قضائی با هر گونه تجاوز و تعدی به اراضی حریم آزاد راه تأکید کرد و بیان داشت: شعب ویژه ای در دادسرا و محاکم مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده را بر عهده خواهند داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا