شهرستان ها

راه اندازی کتابخانه های مساجد اردستان ضروری است

اردستان-مشاور فرماندار اردستان در امور فرهنگی گفت: کتابخانه های مساجد در شهرستان غیرفعال است و در این عرصه راه اندازی کتابخانه های مساجد مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منصور صابری ظهر دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اردستان، اظهار داشت: در ارتباط با بحث کتاب و کتابخوانی یکی از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در جامعه در این راستا، کتابخانه های مساجد است که اکثر مساجد کتابخانه دارند اما کتابخانه غیرفعال است و در این عرصه راه اندازی کتابخانه های مساجد مهم است.

وی افزود: اگر کتابخانه مساجد فعال شود حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در مساجد امکان‌پذیر خواهد بود همچنین در یکی از مساجد شهرستان کتاب به نوجوانان معرفی می‌شود و بعد از مطالعه کتاب، مطالب را در جمع کنفرانس می‌دهد و برای بحث کتابخوانی اهمیت قائل هستیم.

مشاور فرماندار اردستان در امور فرهنگی در خصوص ایجاد یک کافه کتاب در شهرستان، خاطرنشان کرد: اگر کافه کتاب در شهرستان اردستان راه اندازی شود یک ظرفیت و پتانسیل خوبی در عرصه کتاب و کتابخوانی است و با وجود هزینه‌بر کافه کتاب اما پس از گذشت یک سال از راه اندازی مطمئناً آثار آن را در سطح شهرستان خواهیم دید.

صابری در خصوص تجهیز کتابخانه ها، بیان کرد: برای تجهیز کتابخانه ها باید به سمت منابع برویم که نیاز نوجوانان است و سرانه مطالعه در سطح جامعه پایین است و بنابراین باید در عرصه کتابخوانی بسیار کار کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا